Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fläktarna på högvarv när jag kopplar in extern HD

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, jag är nybliven macanvändare men tycker ändå att jag rätt snabbt lyckats lösa alla små knepigheter som man stöter på som ny, men nu har jag stött på nåt som jag inte lyckas googla fram en lösning på.

Jag har en 400gigs extern hårddisk (usb) som är partitionerad i en 150 gigs timemachine/backup-del och en "allt-annat" del, den delen är formaterad i FAT32 så man kan se film hos en icke invigd, ni vet hur det är...

Problemet är att när jag kopplar in hårddisken i min MacBook, mellanmodellen med 2 gigs ram inköpt jan 2008, så kör fläktarna igång på högvarv och lugnar sig aldrig. Jag har kollat processerna och det är nån ATSServer som tar 45%-50%. Efter att ha googlat så har jag förstått att ATSServer-processen har med fonter att göra och att man kan rensa dom på nåt sätt men jag har tyvärr inte riktigt förstått hur, så jag vet därmed inte heller om det skulle hjälpa.

Jag har inga problem med ATSServer-processerna när jag kör datorn utan den externa hårddisken.

Jag vill kunna kolla på mina filmer och lyssna på min musik utan att tvingas föra över filerna till datorn för att slippa ett jobbigt fläktljud...

Mycket tacksam för hjälp!

Har liknadne problem, men med ett FireWire-ljudkort. Tokdrygt. Hoppas du hittar felet.

1
Bevaka tråden