Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ladda iPhone med äldre laddare?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena, jag har haft många iPods genom mina dagar och nu har jag en liten fråga. Till min iPod Nano köpte jag en extärn laddare som amn sätter in i väggen för att ladda sin iPod, denna laddare passade även till videon oxå. Om knappt en månad får jag hem min iphone och jag undrar om min laddare kommer passa till min phone. Tack på för hand

//Ludvig Engberg:)

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-05 10:17

De flesta laddare fungerar, men en del har ju haft problem. Sök på modellnamnet och iPhone på google så får du väl en indikation.

Jag kör själv en tredjeparts billaddare till en iPod 3G med min iPhone och det funkar utmärkt.

okey jag tackar så mycket för detta, någon annan som har erfarenheter om detta?

Jag får min iPhone i nästa vecka och hade tänkt använda laddaren jag har haft till alla mina iPods sedan 4G, den har funkat med iPod 4G, nano 1G och nano 3G så jag hoppas att den även funkar med iPhonen, men jag avlägger rapport i nästa vecka när jag vet säkert (Det är en "firewire-laddare", du trycker alltså in en firewire-iPod-sladd i den)

Ursprungligen av psychozz:

Jag får min iPhone i nästa vecka och hade tänkt använda laddaren jag har haft till alla mina iPods sedan 4G, den har funkat med iPod 4G, nano 1G och nano 3G så jag hoppas att den även funkar med iPhonen, men jag avlägger rapport i nästa vecka när jag vet säkert (Det är en "firewire-laddare", du trycker alltså in en firewire-iPod-sladd i den)

Du menar den sladden man får med när du köper en ipod? Blev lite förvirrad när du använde firewire

Ursprungligen av Ludde57:

Du menar den sladden man får med när du köper en ipod? Blev lite förvirrad när du använde firewire

Dom första generationerna iPod hade firewire...

Ursprungligen av psychozz:

Dom första generationerna iPod hade firewire...

Vilket var mkt bättre. FW klarar lämna upp till 12V och är lite mera tryck i...
USB fanns väl bara i den "snåla" 12Mbit-varianten på den tiden.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 12:11

ström-styrka etc är inga problem på svenska apple-laddare när det gäller iPhone? får min på fredag men är livrädd för att använda fel strömstyrka.. en kompis brände sönder sin i en Apple Hifi (eller vad den där svart/vita högtalaren hette)

men hur ska jag göra då, jag ser inte texten på min laddare, ska man ringa apple? lr hur ska man göra?

Jag köpte min iphone utomlands och säljaren sa att jag inte ska använda ipod laddaren till telefonen. Risken är att batteriet går sönder. Sant eller ej vet jag men dom säljer åtskilliga iphones så dom borde veta.

En massa skitsnack som vanligt. Apple laddare som du kör i vägguttaget är av auto-sense typ, de funkar från 100-240Volt och 50-60Hz.
hr du köpt den i USA så är LANDSANPASSNINGEN (Den del du kör i vägguttaget) gjorde för Amerikanska 110V, 60Hz. Vad man behöver skaffa är en reservdel (hör med din Apple ÅF) som är till för Europa (230V, 50Hz). Funkar inte det så ta en vanlig Philips 220v apparatsladd och kör in i iPodladdaren. I andra änden sitter en vanlig USB.

FÖRR var det vanligt att man tog sin 220V rakapparat och och körde den i det där löjliga 110V uttaget som fanns i badrummet vilket ledde till den drog dubbla STRÖMMEN (i Ampere) genom rakapparaten, inte bra. Brukade ryka.

ELLER så hade man en lite switch bakpå som man kunde ändra på en del apparater mellan 110v/220v, sketakul om den stod fel.

Vad som KAN vara ett problem med laddare är Effekten (Watt), är laddaren gjord för 5W och du försöker ansluta ngt som skall ha 10W... inte bra.

1
Bevaka tråden