Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ser din telefon ut om du inte skyddar den?

Tråden skapades och har fått 26 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-06 07:28

Jag har kikar runt på forumet om vad för typ av skal, film osv som rekommenderas för att skydda sin iPhone. Det finns många bra och trevliga förslag på olika typer av väskor, skal och skyddsfilmer.

Därmed undrar jag nu hur telefonen ser ut för er som inte har något skal eller liknande för att skydda den ytterligare? (Kunde inte hitta någon direkt tråd om detta ämnet, men om så finnes så vänligen peka mig i rätt riktning ) Skärmen har ju fått bra kritik för att vara extra tålig emot repor osv.
Så för er som inte har något skal, eller inte hunnit skaffa ett ännu (som jag), hur ser er iPhone ut idag? Är den full av repor på framsidan, är baksidan repig medans framsidan fortfarande är i gott skick ? Hur länge har ni kört "oskyddat" isåfall?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-06 10:11

Jag har min i fickan utan skal eller dylikt. Ibland får den samsas med mynt, nycklar mm och den ser fortfarande ut som ny. Inte en repa. JAg har haft den sen i november och använder den varje dag.

Eftersom jag jobbar i tung industri (Volvo Lastvagnars monteringsfabrik i Tuve) så funderar jag på

http://www.goincase.com/products/detail/slider-case-cl59044

Hört att de är sega få tag på bara....

Å ena sidan vill jag ha ett skydd för att inte klämma sönder den.

Å andra sidan, skaffar du ett skydd för att skydda den så att du får mer för den när du skall sälja den ... så glöm det....

En Nokia 3310 eller en Ericsson GH337 i "Mint Condition" inbringar inte många spänn i af ...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-06 18:01
Ursprungligen av Goflorp:

Eftersom jag jobbar i tung industri (Volvo Lastvagnars monteringsfabrik i Tuve) så funderar jag på

http://www.goincase.com/products/detail/slider-case-cl59044

Hört att de är sega få tag på bara....

Jag beställde ett PDO TopSkin idag.

Jag är inte direkt ute efter att skydda telefonen för att kunna sälja den senare (its mine!! ) utan mest för att skydda den från eventuella fall och liknande. Kanske mer som en form av paraniod försiktisghetsåtgärd

Det intressanta är dock att se hur en väl använd iPhone ser ut efter vardagligt bruk under en längre tid så att säga, speciellt eftersom det sagts mycket om just skärmens tålighet

jag tappade min i golvet efter några veckor, fick en stor repa i glaset. Men annars är det inget med glaset..
aluminiumet har blivit repat och så, men inget annars

Jag använder min sedan november och har inget, och skulle inte kunna tänka mig att sätta, skydd på min iPhone.

Jag avsätter alltid en ficka till iPhone. Vänster framficka på jeansen där jag inte ens känner den efter ett tag (och jag har inga baggy jeans), eller nån jackficka.
Jag skulle inte lägga mynt eller nycklar i samma ficka. Det händer dock att jag har hörlurarna där också.

Har bestämt mig för att inte tappa min, någonsin, så jag är försiktig med den.

Det hände dock att jag sprang på löpband en gång. IPhonen låg på en avlastingshylla framför mig, men sladden fastnade i min tröja av skaket och drog med sig telefonen. Den landade på det grusiga bandet som satte lite extra fart på den och skickade den över golvet, glaset neråt.

Inte en repa. Mighty impressed.

Sen dess är jag extra rädd om den.

Men alltså... det är inte en pryl man skall sätta ett höje på. Möjligtvis att man kan ha en cool strumpa när den ligger löst i en väska eller nåt..

Ha det gott

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-03-06 19:05

Har inte något skydd på min och den är riktigt imponerande snygg fortfarande. Jag har på något oförklarligt sätt fått en liten buckla + två repor tätt intill varandra strax under kameran (dessa är dock 0,5-1 cm stora och ingenting man tänker på). Vet inte hur de kom dit faktiskt, de bara var där. Men jag misstänker att det var när den råkade åka av passagerarsätet när jag tvingades bromsa lite hårdare (i Trollhättan är det sed på att ligga i 10 km/h under hastighetsbegränsningen även om väglaget, sikten och andra förhållanden är utmärkta, detta innebär att pensionärer gärna ligger i 20 km/h under begränsningarna. Alltid skall de vara värst!)

Men i övrigt är det inte en repa på den, med undantag för att Äpplet som är i samma material som hela baksidan är på t.ex. min iPod Video har blivit lite repigt precis som den förra baksidan blev. Man kan ju tro att baksidan är ömtålig men den är fantastiskt tålig får jag säga.

Dock är jag lite pedant och ser till att aldrig ha någonting annat i fickan tillsammans med min iPhone. Har en gång haft min plånbok där tillsammans med den men det är läder och lär ju inte repa den

OFF TOPIC: (och apropå att den gled ner från sätet vid bilkörning) har jag inte hittat något riktigt bra ställe att lägga den på när man kör bil. I sidofacken hoppar den runt för mycket, lägger man den i de små "hyllor" eller fack som brukar vara i mittkonsolen är den antingen för stor eller så hoppar den runt där och flyger iväg vid körning. Antar att fickan är det enda sättet, något bra tips?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-06 19:34
Ursprungligen av Occhino:

(i Trollhättan är det sed på att ligga i 10 km/h under hastighetsbegränsningen även om väglaget, sikten och andra förhållanden är utmärkta, detta innebär att pensionärer gärna ligger i 20 km/h under begränsningarna. Alltid skall de vara värst!)

haha, ibland är världen allt bra liten, jag kommer från Trollhättan med, bor inte där nu dock

Jag har sett att det finns lösningar för montage i bilen, någon tre-delad lösning eller liknande. Kan dock inte komma på namnet just nu, eller vart det var jag såg det.
Återkommer om jag kommer på det

Än så länge verkar det som att iPhonen lever upp till sin kvalité att den är reptålig
Tackar för alla svaren, keep em coming!

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-06 20:50

Siliconskydd

En bekant som bor i Beijing var på besök innan jul och hade en Iphone med ett bra siliconskydd av det lite tjockare slaget. Nu när jag skaffat Iphone så letar jag efter det skyddet men har bara fått tag i ett tunt svart siliconskydd som är lite sladdrigt, gillar det inte. Får be henne om var hon köpte sitt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-07 01:26
Ursprungligen av Occhino:

OFF TOPIC: (och apropå att den gled ner från sätet vid bilkörning) har jag inte hittat något riktigt bra ställe att lägga den på när man kör bil. I sidofacken hoppar den runt för mycket, lägger man den i de små "hyllor" eller fack som brukar vara i mittkonsolen är den antingen för stor eller så hoppar den runt där och flyger iväg vid körning. Antar att fickan är det enda sättet, något bra tips?

Använder inte det själv men det ser inte ju inte så tokigt ut:
http://www.dustinhome.se/pd_5010126939.aspx

När det kommer till skydd så har jag köpt på ebay screen protectors. Kostar max 30-35kr och ger ett extra skydd åt displayen. Syns inte att det sitter på ens.
Sök efter:
2 clear lcd screen scratch protector for apple iphone
Säljare:
kcwong707
Pris för ett tvåpack: $6.98 inkl frakt

Köpte även ett silikonskydd som jag inte använder så ofta, det är rätt tunnt och ganska smidigt. Det är bara om jag ska göra nåt där jag tycker den behöver extra care, hehe. Den är väldigt lätt att ta av och på.
Sök på ebay:
Silicon Case Protective Skin Cover for Apple iPhone BLK
Säljare: wachi68
Pris: $14.49 inkl frakt

En schysst lösning till ett hyggligt pris.

Slå till på den här annars

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-03-06 19:12

Har använt min utan skydd, sen jag fick den ca 2 månader. Har inte fått en repa på skärmen, dock är aluminiumkanten på ovan sidan (den glänsiga) blivit rätt så repig, men det är inget man lägger märke till som man inte tittar nära. Har haft telefonen ensam i fickan hela tiden, alltså inga nycklar och mynt i närheten...

P.S. tittade på min kompis iTouch och den hade blivit rejält repad fast han varit försiktig, jag är glad att min iPhone har samma material på baksidan D.S.

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2008-03-11 17:04

Martineden: nice one! var? på blocket?

KaRo

Hm, bra att ni tänker så mycket på att skydda er killar !
Jag kör en hemmagjord variant och har min iPod Touch i en liten läderbörs. Utöver det lägger jag börsen i en oanvänd tjock strumpa. Då vet jag att glaset inte går sönder om jag skulle tappa handväskan. Inte så stiligt men säkert.

martineden: shit den där var ju riktigt snygg, men är det verkligen ett skydd och bara inte nya "faceplates"?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-13 19:05

Skal är fegt, fult och jobbigt när den ska ner i dockan.. Sköter man telefonen så slipper man större repor. De få repor jag har är framförallt på stålkanten, samt på Apple-loggan som ju är blankslipad.
Den är till för att användas.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 19:10

Sen september, vintage idag, snyggast i fickan i alla fall.
Skit i skalet om man inte har behov av det på riktigt som Goflorp

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-13 19:42

Har beställt ett Incase Slider från Apple store i USA. Det där vita snygga skalet. Kommer nog i slutet på nästa vecka tror jag. 300 bagis med frakt och allt är ganska OKEY antar jag. Kört oskyddat sen i November. Men så gillar jag och gambla lite Men snart så ska vi köra skyddad, jag o iPhonen

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-13 19:51

Jag har ett svart Agent18-skal som jag inte använder. Alldeles för krångligt.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-03-14 09:43

invisibleSHIELD för iPhone kör jag själv. Finns på bla. inlife i stockholm.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-14 10:52
Ursprungligen av FnuX:

invisibleSHIELD för iPhone kör jag själv. Finns på bla. inlife i stockholm.

Testade denna först, men vart klåfingrig så jag fick lite luftbubblor på skärmen. Så jag drog loss den för att göra om det. Då visade det sig att den hade sträckts ut och blivit längre än skärmen vilket inte kändes som att det var någon kvalité (jag har sett deras stretch-test demo osv).
Så jag slängde alltihop och skaffade ett PDO TopSkin ist, där följer det även med ett skärmskydd som för mig var lättare att applicera.

Jag gissar på att problemet i detta fall inte ligger i produkten utan mig och mina stora klumpiga fingrar. Men detta är bara min erfarenhet om detta, säger inte att produkten i sig är dålig pga det. Dock är InvisibleSHIELD en bra lösning om man vill ha mycket skydd på sin telefon utan att kompensera design (dvs inga täckande skal osv).

För min del kommer jag nog köra med TopSkin när man är i lite "bråkigare" miljöer eller när man är ute och cyklar (misstolka inte ) och vill ha lite extra skydd. Och vid andra tillfällen med bara skärmskyddet.

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-03-15 11:56

Det är absolut lite pill. Jag satt i 20 minuter och passade och fick bort bubblor. Sen tar det 24h innan filmen helt lägger sig. Man stretchar ut den lite så det kommer utanför kanterna men det drar ihop sig igen.

Har även på min MBP.

InvisibleSHIELD Full Body är hur bra som helst! Har kört länge med dom. Hade lite problem att få fast allt först men jag hade bråttom, inget tålamod och dåligt ljus. Nästa iphone ska jag göra det bättre har jag tänkt! Råkade sträcka ut dom små bitarna som täcker silverramen upp å nedtill. Rekommenderas i alla fall varmt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-17 11:47

Sådär då har jag fått mitt Incase Slider fodral. Se mitt betyg på min tidigare post idag

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-24 01:08

Kör också InvisibleShield. Beställde från USA 2st av den till iPhone (tänkte att jag kanske sabbar till det, men det gjorde jag inte) samt 1 till min ipod nano 1gen eftersom jag blev mäkta imponerad av att det fanns till min gamla modell
Är så jävla nöjd. Hade letat länge efter något som inte behövde förstöra designen alls, men som gav bättre grepp och ett skydd mest av allt för kanterna och baksidan.
Kostade mig totalt ca 140kr för alla 3 skinsen..

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-25 09:08
Ursprungligen av josie:

Kostade mig totalt ca 140kr för alla 3 skinsen..

Beställde du direkt från deras sida, eller köpte du från någon affär i Sverige?
Jag gav 260:- för min shield när jag köpte den, via istuff.se.

Just nu kör jag med PDO TopSkin eftersom det är lätt att ta av och sätta på vid behov och det följde även med ett skydd för skärmen som sitter på konstant (och det känns som att det är skärmen som man vill skydda primärt, silikonskalet gör ju även sitt ifall man skulle tappa telefonen). Däremot kan det ju vara intressant att skaffa InvisibleSHIELD för framtiden, därav min undran

Senast redigerat 2008-03-25 11:44

Någon som testat att köra med iPod strumpor för iPhone 3g? Funkar det bra?
http://korturl.se/pzsn

1
Bevaka tråden