Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sladdhållarslangar ?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Märkligt ord kanske..

Vad jag är ute efter är öppna slangar där man stoppar in allt kablage från resp dator.

IKEA har det vet jag, pris vet jag dock inte - tar jag gärna emot också.

Dessutom undrar jag om det finns nån annan affär som kränger sådana? Billiga samt i Stockholmsområdet.

Tack på förhand..

Jag skulle testa Classe.

10 meter för 85:-
Art nr 32-2475

www.clasohlson.se

[ 14 Augusti 2002, 08:38: Meddelandet ändrat av: dsm ]

Fan jag hittade inget där nyss.. får leta igen, under vad ska man söka? (tips?)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 08:41

Ikea har också en sorts korta nylonband med kardborrband (jag kallar dem "fjongar") som man binder upp sladdar med. Jag har sådana där plastslangar till en av mina datorer, men egentligen tycker jag att det är fult och att fjongarna är bättre och mer praktiska.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jürgen B:
Fan jag hittade inget där nyss.. får leta igen, under vad ska man söka? (tips?)

el > kablar å kontakter > kabelhållare
(tror jag, minnet är kort)

Jag har en datorsal med 50 datorer i, burkarna sitter under borden. Vi har även IKEA hyllor som sitter under borden för sladdar, MEN dom är för låga samt att det är för mycket sladdar, tänkte stoppa in varje datorssladdar i en slang o lägga slangen i hyllan.

Som det är nu hänger det sladdar lite här o där under bordet...inte fint.

Kardborrgrejjen har jag också sett men den passar inte min ide

Japp hittade precis

http://www.clasohlson.se/shop/store/main.asp?catpath=215&nc=2360

Där fanns dom.. tackar för alla snabba svar..
(vad skulle man göra utan 99mac?)

Nån som vet diametern el hur många sladdar man får in? "Obegränsat" om man spänner ut lite kanske?

[ 14 Augusti 2002, 08:53: Meddelandet ändrat av: Jürgen B ]

  • Oregistrerad
  • 2002-08-14 09:56

Biltema har också, och till billigt pris.

Direktlänk

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: MrT:
Biltema har också, och till billigt pris.

Direktlänk

Jag tycker ofta att det är kul att läsa vad du skriver, men just här slarvade du. Billiga varor med låga priser har jag hört talas om, men vad är ett billigt pris?

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olav Rust:
Jag tycker ofta att det är kul att läsa vad du skriver, men just här slarvade du. Billiga varor med låga priser har jag hört talas om, men vad är ett billigt pris?

Jag vågade inte säga något...

Det var som fan, o de finns dessutom nära mitt jobb.. + att dom var transparenta, nästan fräschare än clabbes..

Tackar...

  • Oregistrerad
  • 2002-08-14 11:53
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olav Rust:
Jag tycker ofta att det är kul att läsa vad du skriver, men just här slarvade du. Billiga varor med låga priser har jag hört talas om, men vad är ett billigt pris?

Taskig/slarvig schwenska från min sida helt enkelt... Därmed utlovas bot och bättring. Fy på mig, usch!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-08-14 21:36

Flyttar diskussionen till TILLBEHÖR....

Jag köpte mina sladdhållarslangar på IKEA, tror jag betalade 15 kr för två meter. Finns i vitt och svart, ser ut som ett smalt räfflat plaströr. Så nu är det snyggt och lätt-dammsuget i arbetsrum och vardagsrum.

1
Bevaka tråden