Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Har Steve Jobs cancer? :-(

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 21:43

Såg nyss en notis på CNN om att Steve Jobs har cancer. Tydligen har han haft det i nio månader men lyckats dölja det.

Är det någon som kan konfirmera detta?

Jag hoppas att det går bra för honom...

/Michael

Han har HAFT cancer, det är opererat och tydligen bra nu.

CNN måste har nyhetstorka, Steve har opererats för en cancertumör i bukspottkörteln men det var i juli 2004

Ursprungligen av Mikael E:

CNN måste har nyhetstorka, Steve har opererats för en cancertumör i bukspottkörteln men det var i juli 2004

Nyheten i sammanhanget var att han dolde den (eller "gömde" som MacFeber skriver ) i nio månader, som nämnts i tråden.

Men uppenbarligen finns det folk som uppenbarligen inte visste om att han haft cancer överhuvudtaget.

För mig var hans cancer högst påtaglig för jag skulle se Jobs i Paris på Apple Expo, men pga av cancern ställde han in sin resa och Phil Schiller höll hans keynote istället. Det var en bra keynote och Schiller är en god talare han också, men jag hade verkligen velat sen en keynote med Jobs himself och det var kanske min enda chans.

läskigt. En släkting till mig som använder mac har fått cancer :/ hoppas på det bästa.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 22:14
Ursprungligen av Ipod_Lover:

läskigt. En släkting till mig som använder mac har fått cancer :/ hoppas på det bästa.

OT: Ipod_Lover > Du vet att du har din korvkompis här någonstans på 99 va?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-05 22:56
Ursprungligen av acke:

OT: Ipod_Lover > Du vet att du har din korvkompis här någonstans på 99 va?

Ursprungligen av Ipod_Lover:

yup show forward, wherever your hiding mbp!

Ursprungligen av mbp:

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ni är för roliga!

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-03-06 00:43
Ursprungligen av Ipod_Lover:

läskigt. En släkting till mig som använder mac har fått cancer :/ hoppas på det bästa.

Och en släkting till mig har en Atari 520 och denne har inte fått cancer
men väl både hjärn släpp och röv släpp!:)

Ursprungligen av Heualia:

Och en släkting till mig har en Atari 520 och denne har inte fått cancer
men väl både hjärn släpp och röv släpp!:)

Och min vän som har en bil fick skatteåterbäring förra sommaren!

yup show forward, wherever your hiding mbp!

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-05 22:32

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Ursprungligen av mbp:

tadaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Gillar när korven säger "jaa, du ä en idiot!" ....

Gillar man korvar kan man ju annars läsa om Assar i Moln över Nollberga av Ulf Lundqvist - nån här inne har hans figur "Razor" som avatar!

Jäklar det gick snabbt

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2008-03-05 22:57

Kan ju ha kommit tillbaka?

Apple utan steve

Det verkar som aktie ägarna vid aktieägar mötet i tisdags har fått reda på att han hade cancer i 9 månader innan han gjorde det publikt. Hur som helst nu har han det inte men nu börjar man ända prata om vem som kan ta över efter steve när han pensionerar sig.

Forbes har tydligen fått en exklusiv intervju med honom på hans semester.Läsvärd.

hela artikeln här (från sid 1 till 15)

http://money.cnn.com/galleries/2008/fortune/0803/gallery.jobsqna.fortune/index.html

apple kommer inte vara detsamma utan honom. Han har ju liksom varit med som starten. Typ som microsoft kommer inte vara detsamma utan billy.

greetings fedi, the jokers of 99.se

Men nu har han ju inte slutat än och lär väl inte göra på ett antal år, så vi behöver ju inte diskutera Apples framtid utan Jobs. Känns bara sorgligt!

Tja, vi kan nog alla vara övertygade om att vi inte vet om han har det fortfarande eller inte.
Det lär ju finnas många faktorer som väger in tyngre än att informera allmänheten om aktuellet tillstånd. Mot aktieägarna måste man ju av hänsyn ge viss information, men det har väl skett i det här fallet.

Idag rapporterades om Patrick Swayze med samma form av cancer. Om sjukdomen säger man att livslängden efter diagnos räknas i månader och att 4% får leva i fyra år. Inte så muntert.

Kan bara hoppas att han tillhör de lyckliga få i den gruppen.

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Idag rapporterades om Patrick Swayze med samma form av cancer. Om sjukdomen säger man att livslängden efter diagnos räknas i månader och att 4% får leva i fyra år. Inte så muntert.

Det är inte samma cancer bara för att det sitter i samma organ. Jobs har/hade en neuroendokrin tumör som är sällsynt, långsamväxande och sällan något man dör av så länge den opereras bort i tid. Det du tänker på är förmodligen den vanligast förekommande tumörtypen i bukspottkörteln, d.v.s. adenocarcinom. Den diagnosen brukar mer eller mindre innebära en dödsdom, mycket på grund av att den inte ger just några symtom förrän den spridit sig hejvilt.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-03-06 15:30
Ursprungligen av Samuel K:

Det är inte samma cancer bara för att det sitter i samma organ. Jobs har/hade en neuroendokrin tumör som är sällsynt, långsamväxande och sällan något man dör av så länge den opereras bort i tid. Det du tänker på är förmodligen den vanligast förekommande tumörtypen i bukspottkörteln, d.v.s. adenocarcinom. Den diagnosen brukar mer eller mindre innebära en dödsdom, mycket på grund av att den inte ger just några symtom förrän den spridit sig hejvilt.

Aha...det visste jag inte. Glöm isåfall mitt inlägg tidigare. Jag vill ju inte måla liemannen på väggen helt grundlöst - det är dålig karma...oavsett om det gäller någon man känner eller en främling på andra sidan Atlanten.

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-03-06 11:17

Har man "haft" denna form av canser så är varje dag en bonus. Jobs lever på övertid - blir han en gammal man så har han exeptionella gener - han är då ett unikt undantag i en dyster statistik.

Läst artikeln i MW och allt handlar om 2004. Inget om att det skulle vara ngt som nu kommit tillbaka eller att det på ngt sätt har med nutid att göra. Det som är den stoora nyheten är att det hölls hemligt i 9 mån. Skit samma

Old News.

Ursprungligen av Goflorp:

Det som är den stoora nyheten är att det hölls hemligt i 9 mån. Skit samma

Old News.

Precis det har redan tagits upp i tråden.

Old News.

Ursprungligen av Adrian B:

Old News.

Vi kan ju hoppas.

Men 2004 plus de där fyra åren blir ju onekligen 2008. Det är bara att hoppas att de verkligen blev av med cancern vid upptäkt. Och att han haft bra läkare behöver vi nog inte tvivla på.

Men det finns ingen information om hans hälsotillstånd som är tillgänglig för oss som skall bedömas som tillförlitlig.

"Han är frisk nu" finns alltså inte. Men det betyder ju inte att han inte är det...

Ursprungligen av AndreeMarkefors:

Vi kan ju hoppas.

Jag syftade på Goflorps inlägg, inte på nyheten.

Tråden leder ingenstans. Stäng innan nån börjar tro att det är nytt....

Jag hoppas att Patrik Swayze (?) överlever så inte tv börja visa dirty dancing, road house o ghost kvällarna i ända. När det gäller Jobbs så kan man fundera (dvs ägarna) om etiken. Apple är ju Jobbs till stor del och en del av företaget står o faller med honom. Om han håller den infon gömd var det nog för att hålla aktiekursen upp. Den giriga...

Ursprungligen av Code Red:

Jag hoppas att Patrik Swayze (?) överlever så inte tv börja visa dirty dancing, road house o ghost kvällarna i ända. När det gäller Jobbs så kan man fundera (dvs ägarna) om etiken. Apple är ju Jobbs till stor del och en del av företaget står o faller med honom.

Nej Apple står inte och faller med Jobs. Apple går bra så länge de producerar bra produkter som folk vill köpa. Ibland kanske det verkar som om Apple bara är Jobs onemanshow men det stämmer ju verkligen inte.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-07 10:55
Ursprungligen av Simon Templar:

Nej Apple står inte och faller med Jobs. Apple går bra så länge de producerar bra produkter som folk vill köpa. Ibland kanske det verkar som om Apple bara är Jobs onemanshow men det stämmer ju verkligen inte.

Hoppas verkligen att du har rätt. Annars är mitt intryck att det fokuseras väldigt mycket på Jobs som person och det kommer att straffa sig den dag han försvinner. Jobs är väldigt karismatisk och okonventionell i sin framtoning...det blir svårt att hitta någon med samma kvaliteter som efterträdare.

Oavsett om Jobs är frisk nu eller inte så kan ju vad som helst hända ändå...och hur som helst lär han väl gå i pension så småningom.

Bevaka tråden