Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinergy A USB XS

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej. Har en sån här:
ftp://ftp.terratec.net/Receiver/Cinergy_A_USB_XS/Images/Cinergy_A_USB_XS_ClosedCap_s.jpg

Vill kunna köra den på min iBook G4 för att rippa några gamla VHS-filmer som jag har hemma. Har använt den manicken med lyckat resultat på andra datorer men nu tar det alltså stopp i macen. Har provat programmet EyeTV 3.0 men den hittar inte tv-kortet. Datorn hittar när jag kollar på "om den här datorn" > "mer info...".

Har jag helt missat något eller är det EyeTV jag ska byta ut? Har googlat som sjutton i några timmar nu utan vettigt resultat.

Enligt Elgatos hemsida har EyeTV 3 stöd för följande TV-motagare från TERRATEC:

Cinergy 400/450
Cinergy 800/850
Cinergy T2
Cinergy Hybrid T XS
Cinergy T XS
Cinergy T XE
Cinergy XS DT
Cinergy T Express
Cinergy Piranha
Cinergy S USB

Där finns ingen som heter Cinergy A USB XS, så jag gissar att det inte kommer funka. Har du testat at ställa in alla olika TERRATEC-enheter under Devices i EyeTVs inställningar och se om det fungerar?

Attnas. Jo, har provat flera men den klagar bara. Något tips på ett program jag kan använda. Hade ju hoppats på eyetv då det verkar vara bäst och dessutom görs av elgato som i princip är/var samma företag som terratec.

Men inväntar heta tips. På PC har VirtualDub använts och ja, jag vet att det ska gå att gröta in det i Mac:en också men det är ett himla pill att skaffa alla de där developerverktygen så att man bara kan kompilera in det. Sen läste jag om Kwintv som ska funka till KDE men då är man tillbaka till kompileringstjohejsan.

1
Bevaka tråden