Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Behöver hjälp med flytt från Mac!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-05 16:18

Har köpt ny Mac, och skulle behöva lite hjälp med att flytta över vissa saker (från disken som skapas när man använder FireWire-läget:

1. Mail-inställningar
2. Kalender
3. Bokmärken
4. Dessa program och alla dess inställningar:

- Adium
- Photoshop

Funkar det inte att köra flyttassistenten?

Det borde fungera att

* Skapa en ny temporär användare på nya macen (med admin-rättigheter)
* Logga in denna användare
* Flytta hela din gamla hemma-katalog från wirewire-disken till /Home på din nya dator (skriv över mappen).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-05 17:14

Testade med Flyttassistenten, men mängder av filer var tvungna att låsas upp, och iTunes-mappen accepterades helt enkelt inte. : /

Valde att göra ett nytt försök, har nu installerat om systemet och ska istället dra över alla mappar jag vill ha. Därför undrar jag fortfarande vilka mappar jag ska leta efter/ersätta för att uppnå det jag ville från början.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-05 20:02

Flyttade själv över bokmärken, kalender, adressbok och transmit-favoriter via .mac när jag upgraderade nyligen. Har för mig att det även fungerade med mailen. Åtminstone konto-inställningarna...

Photoshop inställningarna hittar du i /Users/"ditt namn"/Library/Preferences/Adobe Photoshop CS3 Settings/ antar att samma gäller för tidigare versioner men är inte säker...

1
Bevaka tråden