Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Transmission påstår att alla portar är stealth

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sedan jag fick min Mac igår morse har Transmission fungerar klanderfritt. Det har gått jättesnabbt och smidigt att nyttja programmet, men nu har det uppstått problem.

Vid varje tillfälle då jag startar Transmission så har alla nedladdningar dragit igång. Men när programmet har varit igång i ca 5 sek så slutar allt fungera och samtliga portar påstås vara stealth (vad nu det betyder).

Ingen som har en idé om hur jag får Transmission att fungera bra igen?

Märkligt, men helt plötsligt fungerar det efter många jävulskap.

Senast redigerat 2008-03-04 19:21
  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2008-03-05 02:58

Transmission spökar mer för varje version som släpps. Laddar jag ner stora torrents kan datorn frysa totalt ibland. Jag letar själv efter något att ersätta Transmission med men hittar inget som är till belåtenhet. Tips är varmt välkomna.

Hoppas du inte har något emot att jag kapar din tråd nu är det funkar igen för dig..

Nu ska jag inte påstå att Transmission fungerat klanderfritt för mig heller, men att påstå att det krånglar mer och mer för varje ny version är helt enkelt inte sant. Jag har alltid laddat ner den senaste versionen direkt sen typ 0.6 och det var länge sedan jag hade några problem. Men det är klart att ju mer funktionalitet, desto mer möjliga felkällor finns det. Min erfarenhet är dock att de fel som ibland uppstår oftast är av handhavandeslag eller beror på andra program än just Transmission.

Sen finns det ingen annan klient som kommer i närheten av Transmission i stabilitet, funktionalitet och ja, enkelhet. Så är det bara.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-05 10:38

Bara att vänta tills uTorrent släpps till Mac.

Ursprungligen av Creops:

Bara att vänta tills uTorrent släpps till Mac.

När kommer det då?
Har ju pratats om det i 2 år nu..

  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-05 11:34

Jag har inga som helst problem med Transmission. Men så har jag raka rör i brandväggen också iofs.

1
Bevaka tråden