Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-spelaren hänger datorn i Leopard

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!
Jag installerade Leopard igår och upptäckte idag att så fort jag slår på DVD-spelaren så hänger sig hela datorn och det går inte ens att tvångsavsluta programmet!

Jag har Powerbook G4, 1,33GHz, 768 RAM och 75 GB ledigt på hårddisken. Jag gick raka vägen från 10.3.9 till 10.5.2 i OSX-uppgraderingen. Allt annat funkar som det ska hittills, men DVD-Åh nej.

Vad är det för knas? Nån som vet?

  • Medlem
  • 2008-03-04 23:19

Har precis uppdaterat till 10.5.2 och fått exakt samma problem...har tyvärr inget svar på vad som är problemet

Hum, när jag startar dvd-spelaren hänger sig själva programmet innan det hinner starta helt. Skumt.. i princip nyinstallerat här också.

Standradlösning 1A:

HA INTE programmet igång.
Leta upp programmets inställningsfil (Oftast i Preferences) , den heter oftast något i stil med "DVDPlayer.plist" eller så. Släng denna i papperskorgern. Töm den.
Starta programmet igen.

Nu kan du få göra vissa inställningar om igen i programmet - du har ju kastat inställninfsfilen just....

Goflorp, haha trots att jag inte startat dvd-spelaren efter installation så var det faktiskt inställningsfilen som kruxade... Funkar perfekt nu thx...

Är ny i OSX måste samla på mig sånna här "problem-solving 101" tips, som man änsålänge bara har huvet fullt av från XP!

Tack ännu en gång

Gött! Skall nana nu. Kommer somna extra gött nu....

1
Bevaka tråden