Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utseendet på scrollknapparna i Flash

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Problems-problems...

Jag jobbar med undervisning, och låter därför eleverna göra dokumenten med ActionScript 2.0-läget, eftersom de självklart inte är tillräckligt drivna för att bygga script själva.

MEN...
... när jag vill att de ska göra en scrollbar textsnutt, och går på Windows – Components – User Interface – ScrollPane, och drar in scriptet till textboxen, så blir ju resultatet den fula, gråa, SKRUTTIGA versionen som är default.
De´ e´ lite halvtråkigt...

I "gamla goa Flash" dvs MX och längre bakåt... (fiiiiina grejjer... lättgenomskådliga... intuitivt begripliga... var det en baggis att ändra färg och allmän apparation på knappeländet, men hur i hela HELV... (Hrm-host... sorry för känsloutbrottet... ) åstadkommer man det i CS3-versionen???

Om man aktiverar scrollbaren, dvs klickar på den... och sedan kollar på Properties-plankan, så är Color ... INAKTIVT???

Finns det verkligen ingen snabbmetod att ändra objektsutseendet?

Nu går jag ut med hunden... å skiter i de´häringa...:D

(Upplivar tråden igen...

Jamen... e´re verkligen ingen av alla 99-ans fenomenala Flashare som kan hjälpa mig med detta?

Jag blir galen på den där gråtrista rektangeln... eleverna garvar i smyg i korridorerna...
"Fan... J-Å har tappat stinget... nog dags för pension för gubben, grå hatt och trenchcoat och matning av duvor i stadsparken ..."

HJÄLP!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-01 23:15

Själv undervisar jag också i Flash, och brukar lära mina elever att använda någon annan variant än standardscrollen. Det finns några vettiga komponenter att ladda ned gratis från Adobe Exchange som är rätt trevliga, och där man kan ändra färg utan några programmeringskunskaper. Har inte namnet framför mig men kolla på http://www.adobe.com/cfusion/exchange/index.cfm?searchfield=scroll&search_exchange=2&search_category=-1&search_license=&search_rating=&search_platform=0&search_pubdate=&num=25&startnum=1&event=search&sticky=true&sort=0&Submit= så hittar du nog något kul…

Ska genast hämta å kolla!
STORT tack!
/J-Å

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-02 00:16

ingen orsak

Jo-o.

1
Bevaka tråden