Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisera det senaste osedda avsnittet av tv-serie blir fel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-24 21:38

När jag försöker synkronisera det senaste osedda avsnittet av en viss tv-serie och sedan synkar, så hamnar fel avsnitt på min iphone. Visst, jag har inte sett avsnittet - men istället för att få avsnitt 2, som jag förväntar mig, så får jag avsnitt 13 (det sista osedda).

Hur kan jag få iTunes att fatta att den skall sortera på avsnitts-numret?

Jag använder iTunes 7.5 för mac.

Jaha? och vad är senaste iterationen av iTunes? 7.6.1? du kan ju börja där, kanske det löser problemet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-25 20:44

Tack för tipset

Nu kör jag 7.6.1. Dessvärre uppstår samma problem... Någon annan som fått denna funktion att fungera? Den är ju ganska central om man följer en tv-serie. För alla avsnitt får ju av naturliga skäl inte plats.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-04 13:26

Ingen som löst detta problem?
Tycker även att man borde kunna välja vilka avsnitt i TV-mappen man vill synka med iPhone. Det blir ju rörigare när en tv-serie börjar komma upp i sex-sju säsonger.

Jag har testa att göra en smart-spellista för TV i 7.6.1 men då funkar bara ljudet och bilden är helt svart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 16:38
Ursprungligen av kia2:

När jag försöker synkronisera det senaste osedda avsnittet av en viss tv-serie och sedan synkar, så hamnar fel avsnitt på min iphone. Visst, jag har inte sett avsnittet - men istället för att få avsnitt 2, som jag förväntar mig, så får jag avsnitt 13 (det sista osedda).

Hur kan jag få iTunes att fatta att den skall sortera på avsnitts-numret?

Kia,

Spontant känns det som att iTunes inte har koll på just avsnitts-informationen, utan sorterar avsnitten i bokstavsordning:

1
11
12
13
2
20
21

...o.s.v.

Kolla efter i informationen om avsnitten, att rätt info (avsnittsnumret) ligger på "sin" plats…

Lycka till,

- Torkel

1
Bevaka tråden