Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Soundsticks vs iSub

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon mer som märkt att det är bra mycket mer kräm i en iSub (bara bas som finns att köpa) än vad det är i Soundsticks-paketet (bas + 2 högtalare). Basen i soundstickspaketet har inte alls samma tyngd och djup i basen som iSuben har.
Sen är det riktigt svårt att placera basen i soundsticksen i ett rum och få bra bas överallt. Oftast får man bra bas precis intill basen men mitt i rummet hör man ingenting av basen i stort sett.
Någon som har några tips om hur man förbättrar det?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-08-10 15:17

Hmm... min iSub står under ett bord som jag har datorn på. Grymt tryck! Den rekommenderas att stå just under ett bord för bästa effekt.

// R O B E R T

En subwoffer ska generellt stå lågt, gärna på ett golv eftersom basljudet reser lågt i luften.

Min iSub står under bordet vid datorn och ger ett bra tryck i action-spelen. Utan den får inte spelen alls samma känsla.

iSub är verkligen något jag kan rekommendera - jag önskar bara att OS X kunde ta mer hänsyn till den och att jag kunde göra fler inställningar för den.

Precis som subben som är kopplad till recevern.

Hmm undrar just om det finns center högtalare till datorn.

Jag har också min subb ståendes på golvet givetvis. Synd bara för den är ju så snygg så man skulle vilja ha den ståendes på bordet istället för att gömma undan den

  • Oregistrerad
  • 2002-08-11 22:36

Tycker snarare tvärtom... *hmmm*

iSuben lös känns inte lika kraftfull som den som följer med paketet. Kom på att det kanske berodde på att diskanten och mellanregistret bara kom ur imacens inbyggda högtalare....

  • Medlem
  • 2002-08-24 10:12

Kan man inte köpa en iSub och koppla in den samtidigt som Soundstickspaket????

  • Medlem
  • 2002-08-24 10:13

Det verkar som ingen har kunnat svara på det förut

"Vilken liten hårddisk!"

- kommentar ur verkliga livet då jag hade iMac med iSub på golvet.

1
Bevaka tråden