Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

120 GB

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-08 09:55

Nu fick jag min 120 GB IBM Deskstar 7200 rpm som jag beställde för mindre än 24 timmar sen från Dustin. Trevligt!

Jaha, jag är inte ett dugg avundsjuk, mina 10 gig i min iBook räcker till allting! Not...
Nåja, Dustin är väldigt bra och smidiga faktiskt. Bra att ha att göra med om man vill reklamera också.

10 Gig är i minsta laget för Mac OS X. Jag har 1 Gb ledigt och den äter Photoshop med nöje upp när jag börjar öppna bilder.

Dags för något nytt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-08 11:06

Jag hade 800 MB ledigt på min 30giggare (utan Photoshop igång). Gissa om det räcker långt på jobbet?

Vi får material som kan vara flera gig, som sen ska delas upp och skickas till flera leverantörer. Ingen höjdare. Men nu är allt lugnt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-08 11:09

Bäst pris per GB är nog IBM Deskstar 80 GB. 950:- + moms hos Dustin. 120 GB kostar 1495:-, men det är ju inte jag som betalar.

Oavsett vilket så är det verkligen inte mycket pengar för så mycket lagringsutrymme. Där kan man verkligen snacka om utveckling, jag minns jag när jag la ut stora pengar på en 6 GB Fireball... Och det var ofantligt mycket utrymme då!

  • Medlem
  • Lund
  • 2002-08-08 12:58

Det är verkligen nice price på interna IDE-diskar nuförtiden

Jag har en extern 40 MB SCSI hemma, som jag hade till min Mac Plus. Den köpte min morbror för 20.000:- på det ljuva 80-talet. 8-)

Bra priser på IBM diskar hittar ni här...

http://www.xp-data.com/

typ:
60 Gb 960 inkl. moms
80 Gb 1064 inkl. moms

Man blir ju sugen på att köpa lite diskar bara för att det är så billigt...

Hade en 75 GB IBM som rasade för en vecka sedan. Den hade gått i 2år i en server. Gick på lokala datorbutiken och köpte en IBM 120 GB för 2.100.- inklusive moms.
Loggade in på IBMs webb, anmälde 75 GB disken trasig och fick ett nummer för att skicka tillbaka disken och få den utbytt. Verkade vara 3 års garanti på disken. Behövde inte blanda in ÅF vilket innebär att man kan köpa disken var som helst och få den utbytt direkt via IBM...

mmm IBM Deathstar...

min 45Gb disk la också av, fick den utbytt och nu ligger den i min LAN filserver. Är tveksam till om jag skulle köpa en IBM hårddisk igen.

1
Bevaka tråden