Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MSN och borttappat lösenord...

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag var tvungen att "panik" -ändra mitt lösenord igår till MSN, och jag skrev säkert nåt sånt där ganska bra och det är såklart inget jag kommer ihåg idag.

Det var i safari som inte frågar efter att spara lösenord och jag har inte automatisk inloggning på mailen. Jag har fått min hemliga fråga som jag ställde för 10 år sedan (eller 11, startade kontot 1997) och jag minns såklart inte svaret heller. Hade ingen alternativ adress inne heller...

Är det kört nu? eller finns det någon utväg?

mycket tacksam för all hjälp..

  • Superhjälte
  • 2008-02-29 20:19

Du kan inte göra så mycket mer än att kontakta supporten och hoppas på ett vettigt svar. Tyvärr har de en usel support - ofta känns det som om man lika gärna kunde prata med en vägg.

Har gjort det nu, och vädjat om hjälp.. tur att jag hann se när jag startade kontot..det kanske hjälper...

Jag hoppas på det bästa!

Tack!

en vild chansning, när jag bytte, det kunde inte ha sparats i nån cash fil i firefox eller om det var safari jag använde?

Microsoft hjälpte mig! jag behövde svara på lite kryptiska frågor sen fick jag hjälp!
ganska fort också!

okej tur det gick bra för dig. När jag senast hade kontakt med microsoft för typ ett halvår sen att byta xbox live email kunde de ej hjälpa mig och bad mig ringa microsoft kundsupport.

tycker det är så härligt med att köpa en dator med windows.. för man kan bli sådär dribblad mellan dem och de kan alltid skylla på varandra..verkligen en skön grej? *ironisk*

men det här gick ju bra ialla fall, tack microsoft!

Nyckelhanteraren har lösenorden

Man kan gå in i Verktygsprogram och starta Nyckelhanterare.

Väl där kan man leta reda på sina lösenord, man väljer "Visa lösenord" och så får man ange autentifiering (sitt lösen på burken).

Kräver att man sagt åt sin webläsare att spara lösenordet - vilket man oftast har. Program som Audium, MSN etc lagrar sina lösenordsfiler här.

Räddat röven på mig flera ggr....

Varningstext:
OCH PASSA ER NU ALLA FÖR ATT IN OCH ROTA HÄR OCH ÄNDRA SAKER NU!
VET MAN INTE VAD MAN GÖR KAN MAN STÄLLA TILL DET REJÄLT
- DET KAN GÅ JÄVLIGT ILLA!

1
Bevaka tråden