Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SSH i Automator

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vill ssh:a en dator i kommandotolksaktionen i Automator, fast problemet är ju att terminalen frågar efter lösenord och då fastnar Automator där. Kan man på nåt sätt baka in lösenordet i ssh-kommandot? Kan man göra på något annat sätt?

http://www.stocksy.co.uk/articles/Mac/ssh_on_mac_os_x/

Kolla in "Passwordless logins with SSH"

Tack så mycket, det funkade. Nu har jag ett problem till. Jag har sagt till automator att exekvera följande rader i kommandotolken:

ssh [email protected]
cd desktop
open vila.app

Men det funkar inte. Det verkar som att den inte utför de två sista raderna "i" den andra datorn utan på min lokala dator. Hur får jag den att utföra kommandona i ssh-datorn?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-03-03 23:26

Såhär borde funka (i en rad):

ssh [email protected] open ~/Desktop/Vila.app
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-03 23:32
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Tack så mycket, det funkade. Nu har jag ett problem till. Jag har sagt till automator att exekvera följande rader i kommandotolken:

ssh [email protected]
cd desktop
open vila.app

Men det funkar inte. Det verkar som att den inte utför de två sista raderna "i" den andra datorn utan på min lokala dator. Hur får jag den att utföra kommandona i ssh-datorn?

Du skriver allt på en rad i med ssh, dock måste du klura ut vilken fil som egentligen körs i applikationen som du vill köra. "vila.app" är egentligen bara en mapp, inte ett program i sig.

Så det blir ngt i stil med

ssh user@host /Applications/Utilities/Terminal.app/Contents/MacOS/Terminal

för att starta terminalen på en annan maskin, dock är det helt upp till program och annat om det funkar då det inte är samma miljö då du kör över ssh som då du har loggat in grafisk på maskinen.

1
Bevaka tråden