Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina iCal har slutat synka

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sen nån månad tillbaka funkar inte iCal-synken via .Mac. Har testat allt utan resultat och har nu gjort en helt ny Leopard-installation (radera/installera) på båda mina datorer, men inget händer.

Jag hade liknande problem i höstas, men det löste sig då, genom att jag återställde synkroniseringsdata på den felande datorn, men nu hjälper inte ens detta. Synkningen ser ut som vanligt (vid min första synk av datorn med tomt iCal, fick jag t o m ett meddelande om att 1200 nya händelser kommer att läggas till) men det dyker inte upp några kalendrar och uppgifter.

Till saken hör att krånglet i höstas startade, då jag bytt till en ny dator på jobbet och installerade den genom att föra över gammalt via Firewire. Det verkar som om det kanske är nån gammal inställning som följt med mina iCal-data, trots nyinstallerade system, som ligger och spökar. Eller också ligger felet hos .Mac.

Kan jag slänga några plist-filer och isf vilka och var ligger de?

Löste sig

HIttade följande lösning på Apples diskussionsforum http://discussions.apple.com/message.jspa?messageID=6512255

Lite omständigt, men nu funkar det äntligen!

Jag fortsätter posta till mig själv

Det funkar som sagt, men bara om jag kör enskilda kalendrar; delar jag in dem i kalendergrupper, kommer synkstrulet tillbaka.

1
Bevaka tråden