Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bästa datorväskan ?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Imorrn blir man, förhoppningsvis om inget skiter sig, ägare till en iBook. Jag har fått fler usla ryggsäckar än jag vill minnas och ger bort dem på löpande band. Den enda ryggsäck med datorfack jag gillat är min Boblbee Iglo (som Odlund också hyllar) men den är lite för stor för att ta på tåget till jobbet så nu letar jag efter en ryggsöck som är BEKVÄM, som har gott om fack för min Palm, min iPod, nån bok, papper osv men ändå inte är 36cm hög som Boblbee-väskan är.

Vad har DU för väska för din iBook, Powerbook eller TiBook ?

Boblebee väskorna är 48 respektive 56 cm höga enligt http://www.boblbee.com/technology.htm - för Tibooken så funkar bara den stora - för iBooken så bör den mindre räcka, där är innerfacket mindre. Jag har den stora (Titaniumfärgen) till min TiBook 550 och är grymt nöjd med den, har svårt att tro att andra väskor kan skydda datorn bättre, vill att allt ska vara helt även om jag voltar med hojen. Egentligen så finns dom i 4:a storlekar

Olle

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Olle Jonsson:
Boblebee väskorna är 48 respektive 56 cm höga

Äsch, såg fel. Min är väl 56cm hög isf, och det är somsagt för mycket.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-06-11 21:27

Jag har en Samsonite Trunk & Co och är helnöjd med den. Robust och bra.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mondo65:
Jag har en Samsonite Trunk & Co och är helnöjd med den. Robust och bra.

Menar du denna ?

  • Oregistrerad
  • 2002-06-11 21:34

Samsonite Classic:
http://www.dustin.se/tillverkare/samsonite/d_hard_att.asp

Endast det bästa är gott nog för min Mac

//Patrick

Lite bökigt om man ska cykla bara.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Vad har DU för väska för din iBook, Powerbook eller TiBook ?

Ta en titt på spire väskorna. Är själv ägare till en modell Zoom och är mer än nöjd. Kanonväska helt enkelt, i form av en ryggsäck.

Osäker på om det finns någon svensk distributör dock, men det går utmärkt att handla via nätet - eller be din ordinarie leverantör att ta hem en väska åt dig.

Rekommenderas!

Fick kontakt med deras support och de ska ha 100 dollar i porto för en väska som kostar 120 dollar. Trist men phan va läcker den var.

  • Oregistrerad
  • 2002-06-11 22:34
Citat:

quote:Lite bökigt om man ska cykla bara.

Hehe, ja därför har jag en "International Travel" väska också. Precis lagom stor så man får plats med dator, nätagg, lite plattor och några papper. Rekommenderas varmt.

//Patrick

Sök gärna, det har diskuterats datorväskor rätt flitigt här, som i denna tråd:
Väskor till bärbara...

Och här en om väskor till TiBook:
Letar väska!

  • Oregistrerad
  • 2002-06-12 00:26

Joacim, har du testat en Samsonite Avior ?

Den finns på Inwarehouse för 744:- vilket är klart under Samsonites rekpris på 1029:-

  • Medlem
  • International user
  • 2002-06-12 05:56

Måste det vara ryggsäck? jaq har en Tenba axelväska med vadderat datorinlägg till min PB, grymt nöjd med den. Finns även mindre modeller som borde passa iBook. Ytterfack med vadderade fickor för CDs och iPod.

Säljes i fofo-butiker, jag köpte min på yfo i Gbg.

//mattan

Jag cyklar mycket och vill kunna ha datorn med mig utan att en axelremsväska håller på och halkar fram och tillbaka.

Kanske ska jag behålla min Boblbee eller köpa en ny lite mindre modell. Detta är väldigt svårt tycker jag.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-06-12 09:19

Samsonite Trunk & Co är en kanonväska. Lastat den med en Powerbook G3 plus en helvetiskt massa prylar.

Ett mindre fack "innuti" huvudfacket är anpassat för cd-spelare med hörlursutgång som är kanon. Vet inte hur pass stor en iPod är, men det borde få plats.

Annars känns väskan väldig rejäl med väl tilltagna dragkedjor, sömmar osv. Jag blev överraskad över kvalitén när jag fick den faktiskt.

/ oscar

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Joacim Melin:
Kanske ska jag behålla min Boblbee eller köpa en ny lite mindre modell. Detta är väldigt svårt tycker jag.

Ja det ska du!

1
Bevaka tråden