Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Datorn låser sig vid bildöverföring f. K850i...hjälp!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-03-02 20:47

Jag har en en G3 ibook, med OSX 10.4.11. Den saknar bluetooth så jag använder USB.

Det går utmärkt att föra över musik och bilder till telefonen (SE K850i), men när jag ska försöka importera bilder från telefonen till datorn låser sig datorn. Har provat att importera via iPhoto såväl som bara dirket.

Datorn låser sig och jag kan inte ens starta om finder, direkt jag drar ut USB kabeln så "släpper" det och datorn mår tipptopp.

Jag har inställningen USB standardläge masslagring, vad jag har provat är det den enda där datorn överhuvudtaget känner av telefonen och minneskortet. Som sagt, detta funkar när jag ska föra över grejer till telefonen.

Nån som har någon lösning? Hur ska jag bära mig åt?

Jag funderar på att inhandla en insticks bluetooth, frågan är om det skulle göra någon skillnad eller om felet ligger någon annan stans?

Uppskattar alla råd jag kan få!

/Sandra

En väg är att lagra bilderna på telefonens minneskort. Ta sen ut minneskortet ur telefonen och anslut det till datorn via minneskortsläsare.

/Per

  • Medlem
  • Nordmaling
  • 2008-03-02 22:56

Det kan ju vara en idé, får införskappa en minneskortsläsare då. tack.

lånar tråden lite..

jag för över bilder via bluetooth från min macbook white till min k850i, och en sak som stör mig otroligt är att vissa av bilderna hamnar under "Foton" i mediahanteraren i telefonen och vissa av dom hamnar under "Bilder". hittar ingen somhelst logik i varför det blir så.

detta är störande då jag vill ha mappen "foton" reserverade för bilder jag knäpper med mobilkameran och ha "bilder" under övriga bilder som jag tex fört över från datorn.

jag har även försökt flytta filerna i filhanteraren på telefonen men det fungerar inte heller...

någon som vet hur man ordnar detta?

haj_haj:
Korspostning, dvs samma fråga/inlägg i flera trådar, är inte tillåtet.
Ditt inlägg i den andra K850i-tråden är raderat nu.

Sen kan man ju kanske tycka att det hade varit bättre med en ny tråd. Men det handlar ju om K850i och bilder, så det är väl tillräckligt nära för att ligga kvar i den här tråden.

/Mod

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

haj_haj:
Korspostning, dvs samma fråga/inlägg i flera trådar, är inte tillåtet.
Ditt inlägg i den andra K850i-tråden är raderat nu.

Sen kan man ju kanske tycka att det hade varit bättre med en ny tråd. Men det handlar ju om K850i och bilder, så det är väl tillräckligt nära för att ligga kvar i den här tråden.

/Mod

ok! sorry för korspost.

1
Bevaka tråden