Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fel på födelsedagar i adressbok

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, har precis inhandlat min första mac och är helnöjd. Ett litet problem uppstår dock när jag ska ordna kontakter i adressboken och lägga till födelsedagar. Hälften blir nämligen helt fel och visas inte i iCal heller.

T ex får en kompis till mig födelsedagen "lö 27 okt 1984" medan hans tvilling får "to 27 okt 1984" och läggs inte in i iCal.

Någon som stött på liknande problem?

Hej Erikoberg! Ja jag har fått ett snarlikt fel, har inga tvillingar att lägga in men hälften av alla födelsedagar syns inte i iCal. Det är även något som är fel vid inmatning av årtal, går inte att fylla i markerad post. Om man t ex skriver 1954 så syns inte 1 eller något annat för den delen, men om man frustrerad kastar in ett obegränsat antal siffror i ren frustration så dyker det upp något osannolikt värde, t ex 2045-01-01? När man i ren desperation skriver in årtalet igen ( Det rätta! ) så fungerar det. Jag har kört Leopard sen det släpptes och det är enbart med den versionen problemet uppstår, inte i Tiger. Så jag har ingen lösning på problemet, men det kan kanske vara skönt att veta - Du är inte ensam!

Det var ju skönt det! Det är ju inte världens största problem men lite drygt är det allt.. När man syncar till telefonen via iSync så syncas inte heller de "felaktiga" datumen upptäckte jag nu. Det är väl bara att forska vidare efter en lösning..

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2008-02-13 14:52

Någon som har hittat en lösning på detta problem? Inte ens hälften av mina kontakters födelsedagar visas i iCal..!

T.ex. har jag två personer som fyller år på samma dag och bara en av dom visas!? De är inskrivna exakt likadant ska tilläggas.

Jag löste det med bento. Sortera alla kontakter efter födelsedag så ser man snabbt vilka som är fel. Sen är det bara att sudda ut en siffra i födelsedatumen och sätta dit den igen så blir det rätt!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-02 18:02

När jag bytte till Engelska plus satte om datumformat system prefs fungerade födelsedagarna - fånigt men sant.

Nu byter jag till det redigerar och byter tillbaka (om en födelsedag inte fungerar).

Senast redigerat 2008-03-02 18:16
1
Bevaka tråden