Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ADC -> VGA

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-04-14 22:04

Nu är jag och en polare osams... (ok, bara lite).

Frågan är: Hur kopplar man lättast en skärm med vanlig VGA på en ADC utgång???

  • Oregistrerad
  • 2002-04-18 00:31
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Saffran:
Kanske här?

Dessvärre. Hitta inget där. Men tack för tipset.

Vill ju ha två VGA skärmar till min QS. Någon annan som har ett tips?

Svaret är faktiskt jätteenkelt: det går inte!

ADC och DVI är helt digitala anslutningar och kan inte driva en analog VGA skärm.
(finns inte en D/A omvandlare)

Köp ett extra grafikkort...

  • Oregistrerad
  • 2002-04-18 15:20

Jag fann en lösning!

http://www.gefen.com/products/extendit/cables_accessories/adaptors/adc%20to%20vga/

Kanske inte den billigaste, men helt ok. Får väl se till att hitta någon som tar hem den så man kan utvärdera...

Coolt! Jag hade inte en aning om att det fanns en sådan omvandlare!! *lär mig något nytt varje dag*

  • Oregistrerad
  • 2002-04-18 17:32
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Coolt! Jag hade inte en aning om att det fanns en sådan omvandlare!! *lär mig något nytt varje dag*

Du är inte ensam! Det är det som är så underbart med det här forumet, man lär sig en massa nytt och får nya inpulser varje dag.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
ADC och DVI är helt digitala anslutningar och kan inte driva en analog VGA skärm.
(finns inte en D/A omvandlare)

Nope! Både DVI-I och ADC levererar analoga RGB-signaler parallellt med den digitala, och det bör teoretiskt sett vara i högsta grad möjligt att ordna en adapter på den vägen. Vet däremot dock inte om någon kommit sig för att tillverka en sån adapter...

Tillägg: Verkar som att den adaptern faktiskt använder sig av de analoga pinnarna. Där ser man... Som sagt, man lär sig ngt nytt varje dag!

[ 18 April 2002, 18:26: Meddelandet ändrat av: Samuel Kvarnbrink ]

Det är korrekt att det finns adapterar från DVI->VGA och ADC->VGA, de är dock oftast rejält dyra att köpa.

En annan rolig/bra sak att veta vad beträffar ämnet:

När man köper de nya ATI Radeon korten (7000 PCI & 8500 AGP) som har en VGA och en DVI kontakt medföljer det en DVI->VGA adapter för att de som vill köra 2st VGA skärmar skall kunna göra det utan att behöva köpa något extra tillbehör.

1
Bevaka tråden