Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

22"-skärm för PS3

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag ska snart spendera en massa pengar! jag har kämpat å sparat länge så jag vill att det jag ska köpa ska fungera bra ihop.
Tanken är att jag ska köpa Macbook, PS3 och en skärm till mitt lilla pojkrum.
Min fråga är om det är en bra idé att spela PS3 på en 22"-skärm? Skärmen jag funderar på är Samsung 225MW. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=334743 Den har många ingångar. bla HDMI så både macbook och ps3 samtidigt kan vara inkopplade. Till saken hör att jag inte får plats med en större skärm jag hade gärna köpt en 24"are. Högst 23" får jag plats med. det är det bara apple som har. Å till det priset skulle jag aldrig köpa det för. För det kan man lixom få en bra 32"are för.. nog klagat på apple cinema..
Men som sagt, är det bortkastade pengar på en så lite skärm för PS3?
datorspel spelar man ju ofta på mindre skärmar å det funkar ju finfint..

Tacksam för svar!:cool:

Tror inte det ska vara problem att spela PS3-spel på den så länge man inte sitter flera meter ifrån. Det verkar ju vara en rätt fin skärm.

Hade jag varit dig hade jag nog köpt en 32" eller nåt och haft väggmonterad istället.

Alternativ: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=s15662000&o=produkt_pris_inkmoms

Skärmen ska även fungera som datorskärm. Det skulle vara härligt med en 32"are, men det är nog lite jobbigt att skriva texter där om du förstår vad jag menar ;-).

hur tror ni skillnaden mellan en full hd-skärm (apple 23"menar jag, inte större storlekar) och en 22"are med 720p är? kommer jag sakna full hd?

Ursprungligen av Carlssson:

hur tror ni skillnaden mellan en full hd-skärm (apple 23"menar jag, inte större storlekar) och en 22"are med 720p är? kommer jag sakna full hd?

Nej, inte vid den storleken. I praktiken ser man ingen större skillnad mellan 720p och 1080p förrän vid betydligt större storlekar än det du funderar över.

1
Bevaka tråden