Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu har jag dubbla skärmar till Cube!

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-06-08 00:28

Jag är så lycklig!
Äntligen dubbla skärmar till min Cube. Jag ropade hem ett ATI Radeon 7500 ADC+VGA Dual på Ebay förra veckan och det gick enkelt att montera in i Cuben. lite filning på original Cube fästet var allt som behövdes då de två anslutningarna sitter några mm längre isär.
Så nu har jag mer skärmyta än på en Cinema Display till ca 1/10 av kostnaden.
Detta kort finns, såvitt jag vet, enbart att få vid köp av ny mac. Så enda möjligheten är att köpa av någon som uppgraderat.
Notera att ATI 8500 och GeForcekorten är för stora för Cuben.
Jag köpte också en Dr Bott ADC-VGA Extractor, då båda mina skärmar är VGA, funkar det också.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2002-06-08 00:36

Gratulerar!

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jan-Anders Lindqvist:
Jag är så lycklig!
Äntligen dubbla skärmar till min Cube. Jag ropade hem ett ATI Radeon 7500 ADC+VGA Dual på Ebay förra veckan och det gick enkelt att montera in i Cuben.

Grattis!
Jag vill verkligen få in ett bättre grafikkort i Cuben. Mitt Rage 128 hänger inte riktigt med längre. Och nu vet jag att det är möjligt att få in en ATI Radeon 7500. Tack! Dock en liten fråga är det någon skillnad på ett vanligt Radeon 7500 med ADC+VGA eller är det samma kort som ADC+VGA Dual som du nämnde? Det kanske finns bara en utgåva av 7500? I sånna fall finns det nånstans i Sverige eller är det bara att hoppas på att ett sådant säljs på eBay?

Hälsn. /Sebastian

  • Oregistrerad
  • 2002-06-14 21:44

Har inte störtkoll på detta, men namnet 7500 används även på andra kort. Mitt kort kommer enligt säljaren från en nyare mac, är alltså ett original apple kort.
Söker man på ebay på ATI Radeon 7500 så får man massor av träffar, men om man lägger till Mac och ADC så blir träffarna väldigt få. Min auktion hittar du här:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2025982525&ed=1022551919&ssPageName=ADME:B:EOA:US:2
Spara bilden och text för jämförelse samt ladda ner ATI spec (pdf). 90 dagar efter auktionsslut försvinner sidan, så spara den info du kan behöva.
Lyckades jag så bör även du ha chansen, lycka till!

Tack för hjälpen! Ska kika vidare i saken..

Om du är beredd att betala snuskigt mycket, kan du få köpa mitt

[ 28 Juni 2002, 09:28: Meddelandet ändrat av: Jenkan ]

  • Oregistrerad
  • 2002-07-11 13:25

Nu när du kört ett tag.. Har du haft nåt problem med värmeutveckling eller funkar det bra utan fläkt?

/carl

För er med Cube så kanske ni missat att det finns diverse lösa komponenter på följande adress:

http://www.cube-zone.com/

Olle

  • Oregistrerad
  • 2002-07-11 15:14

Inga problem med värmen = inga driftstörningar eller att den känns varm. Inte ens nu när man har 26-27 grader inne. Kör dock inget grafikintensivt, som spel. Mitt grafikkort har det nog relativt lätt.
Stänger numera aldrig av datorn utom när man är bortrest mer än en dag.
Fast man vet ju inte på lång sikt...

Jag har också ett ATI Radeon 7500 ADC+VGA Dual liggande. Bud någon?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-11 22:51

Hmmm... I PC-världen skulle d vara värt ca 600-800 kronor... så jag kan ge dig 600 för d

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Jag har också ett ATI Radeon 7500 ADC+VGA Dual liggande. Bud någon?

Bjuder 1500:-. Det där kortet vill jag ha. Sitter med en Cube också som måste uppgraderas.

/Sebastian

  • Oregistrerad
  • 2002-07-12 09:34

Nån som har koll på vad som händer med Apple Care (om man byter.. och t o m filar)? Känns som det kan vara bra att ha nu när kuben börjar komma upp i lite ålder..

/carl

  • Oregistrerad
  • 2002-07-12 09:45

Ok bjuder 1800.. screw apple care

Gissar att försäljningen går via ett företag?

/carl

Hehe, skoja inte screw Apple Care! Bjuder 1900:-

  • Oregistrerad
  • 2002-07-12 09:52

2000 :-

tänk om han sitter på 2 st haha.. då är vi grundlurade..

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: mcelwee:
2000 :-

tänk om han sitter på 2 st haha.. då är vi grundlurade..

Haha.. undra hur mkt det är värt det där kortet? Men skit samma bjuder 2100:-. Funderar allvarligt på att skaffa mig en Power Mac dock.

  • Oregistrerad
  • 2002-07-12 11:41

Ok, kanske lite sent men budar vi inkl. moms?

Och som tidigare undrat, säljs kortet som privatperson eller via företag?

Funderar med på ett G4-torn faktiskt hehe.. men kuben är ju nästan för fin för o göra sig av med..

/carl

Det var en bra fråga.. Har budat inkl moms. Efter lite omtanke (med tanke på kommande semester) så har jag lagt mitt sista bud på 2100:-. Som sagt så håller jag med dig om att Cuben är lite för fin för att göra sig av med. Man kan nog ha den mer som en surfdator när man inskaffar sig en riktigt fet Power Mac

  • Oregistrerad
  • 2002-07-12 16:57

Drar mig ur .. efter stor tvekan..

/carl

Då är det väl jag som fortfarande har sista budet på 2100:-

Frågan är om Martin sett vår budgivning?

  • Oregistrerad
  • 2002-07-12 18:46

Ja vem vet.. han kanske redan sålt det

  • Oregistrerad
  • 2002-07-12 20:46

Annars kan ni ju köpa mitt Geforce 2 MX .. men jag needar ett grafikkort i inbyte betalar gärna mellanskillnad... priset får dock inte överstiga 1000...

1
Bevaka tråden