Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Använda Office 2008 professionellt?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-01 16:40

Vad är era praktiska erfarenheter av att använda Office 2008 i en blandad miljö Windows /Mac

Hur fungerar det att dela filer med kollegor som använder Office 2007 (Win), några problem? Endast nya docx / xlsx / pptx formatet ?

Hur funkar det att köra Entourage mot en exchange server ? Exchange 2003 och/eller 2007

Någon som kört VPN tunnel i OSX för att komma åt en exchange server med Entourage ?

Än så länge har jag bara testat Entourage mot en Exchange 2003 och det funkar bra både LAN och via VPN.
Vi kommer snart byta till Exchange 2007 då kan jag berätta mer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-01 19:58
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Än så länge har jag bara testat Entourage mot en Exchange 2003 och det funkar bra både LAN och via VPN.
Vi kommer snart byta till Exchange 2007 då kan jag berätta mer.

kommer också byta snart, min erfarenhet av Office 2004 var att bla. word dokument inte var helt kompatibla med word 2003. D.v.s det blev förändringar i layout etc. Det fanns te x ett alternativ man skulle kryssa i när man sparade ( kompatibel med windows)
det ska man ju inte behöva om det är samma filformat?

Såna problem kan man ju inte ha om man ska dela filer med sina kollego

någon erfarenhet ang. detta?

Ursprungligen av johan_F:

kommer också byta snart, min erfarenhet av Office 2004 var att bla. word dokument inte var helt kompatibla med word 2003. D.v.s det blev förändringar i layout etc. Det fanns te x ett alternativ man skulle kryssa i när man sparade ( kompatibel med windows)
det ska man ju inte behöva om det är samma filformat?

Såna problem kan man ju inte ha om man ska dela filer med sina kollego

någon erfarenhet ang. detta?

Jag har haft exakt samma kompabilitetsproblem som Johan och håller fullständigt med. Är det microsofts eget office-paket som man använder, så skall inte en windowsanvändare behöva ringa mig dagen därpå och undra varför word-dokumentet man skickat till henne/honom är helt blankt eller att t.ex. text-/tabellformateringar utgått i Windowsversionen. Därför föredrar jag likväl att använda mig av iWork med Numbers och Pages istället tills vidare

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-02 16:31
Ursprungligen av alfacat:

Jag har haft exakt samma kompabilitetsproblem som Johan och håller fullständigt med. Är det microsofts eget office-paket som man använder, så skall inte en windowsanvändare behöva ringa mig dagen därpå och undra varför word-dokumentet man skickat till henne/honom är helt blankt eller att t.ex. text-/tabellformateringar utgått i Windowsversionen. Därför föredrar jag likväl att använda mig av iWork med Numbers och Pages istället tills vidare

Skulle använda iwork direkt om det var så att de var standard och mina kollegor använde det.. men nu är det tyvärr inte så.

Sen kan jag upplysa om att Numbers inte är en ersättare till Excel ännu på ett tag såvida man inte gör mycket enkla saker. Te x kan man inte ha pivotabeller / filter. Det går dock att sortera men det är ingen riktigt bra lösning på det hela. Om du dessutom öppnar en excelfil med lite formeler i, te x en DCF snurra så ser det ute som '¨'+'&&¤%434 .....:tveksam:

1
Bevaka tråden