Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildskärm som flimrar

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

hoppas någon kan hjälpa mig med det här Min bildskärm (en Apple multiscan 17") flimrar lite längs kanten av fönster och ikoner. Flimret är som en massa röda pixlar, ganska irriterande. Tycker inte heller bilden är helt perfekt.
Men när jag kopplar skärmen till en annan dator så fungerar den utmärkt. Alltså måste det vara datorn det är fel på, tänker ni. Det tänkte jag också, men när jag då kopplar in en gammal 15" i samma dator så finns där inget flimmer. Vad tusan är felet?
Datorn i fråga är en PM 8600.
Mycket tacksam för svar!

  • Medlem
  • 2002-06-05 23:37

Jag gissar att datorn är inställd på en upplösning/uppdateringsintervall som monitorn inte stödjer helt. Det finns också plus- eller minuspol på sync, fråga inte vad det är, men det kan ge precis det felet om det är inställt fel. Jag vet inte hur man ändrar det i MacOS, men testa en lägre upplösning och se om det fungerar bättre till att börja med.

Gjorde som du sa, ändrade till både 640x480 och 800x600 men tyvärr ingen skillnad. I 640x480 ser man verkligen att det är röda prickar precis til höger om dokumentramen. I special menyn är det 2 röda pixlar och 2 gröna efter varje alternativ. Helskumt! Kör man i tusentals färger är det bättre, då är det bara flimmriga punkter lite överallt på bakgrundsbilden. Fler förslag någon?

  • Medlem
  • 2002-06-06 08:52

Du får ta kontakt med Apple och fråga, jag tycker det låter väldigt skumt. I 640x480 borde ingen skärm ha några problem. Vad är den inställd på för Hz? Prova att sänka det lite.

Installera ny systemmapp....zappa pram!

Jo, ska göra det. Noterade också att i 640x480 blir bilden bra om man kör i tusentals färger.

1
Bevaka tråden