Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iMac nästa tisdag?

Tråden skapades och har fått 274 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kan det vara så att iMac får en uppdatering nästa tisdag? Ja, kanske...

Läs mer här:

http://www.macrumors.com/2008/02/27/penryn-imacs-next-tuesday/

http://www.macnotes.de/2008/02/27/penryn-imacs-schon-am-nachsten-diens

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-03-01 11:07

Helst inte. Då skulle jag känna mig frustrerad över att två månaders reparatation av min iMac alu skulle kännas så onödig att jag lika gärna kunde köpt en ny nu eftersom jag nyss fick tillbaka den

Ursprungligen av iggy:

Helst inte. Då skulle jag känna mig frustrerad över att två månaders reparatation av min iMac alu skulle kännas så onödig att jag lika gärna kunde köpt en ny nu eftersom jag nyss fick tillbaka den

Håller med. hope not hope not!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-03-01 13:55
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Håller med. hope not hope not!

Kunde inte hålla med mer

Kommer det en ny version, så betyder det ju att man har en gammal dator. och har man en gammal dator, måste man köpa en ny. och måste man köpa en ny, så måste man ta pengar från pågående reparationen av lägenheten. och måste man ta pengar från reparationen av lägenheten måste man vänta med att dra vattenledningar. och måste man vänta med att dra vattenledningar, ja då tar det tid att kunna gå på toa. och kan man inte.................. ja, det ser nog ut som om jag kommer att ha väldigt dåliga tarmar om några veckor

Ursprungligen av karlan:

Kunde inte hålla med mer

Kommer det en ny version, så betyder det ju att man har en gammal dator. och har man en gammal dator, måste man köpa en ny. och måste man köpa en ny, så måste man ta pengar från pågående reparationen av lägenheten. och måste man ta pengar från reparationen av lägenheten måste man vänta med att dra vattenledningar. och måste man vänta med att dra vattenledningar, ja då tar det tid att kunna gå på toa. och kan man inte.................. ja, det ser nog ut som om jag kommer att ha väldigt dåliga tarmar om några veckor

Princip det jag tänker på också

Eftersom den bärbara konsument-modellen MacBook blev uppdaterad och iMacen inte har förändrats på länge nu så är det nog en rimlig gissning. Jag gissade på snabbare iMac till MacWorld Expo men det blev det ju inte. Nu är det dags.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-01 14:12

vad snackar ni om!!! Jag har väntat fleeeeera månader och när den kommer e jag överlycklig så HOPPAS! HOPPAS! HOPPAS! HOPPAS!

Det blir en 24" för mig nu när den får bättre grafik:D

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-01 16:36

Det är inte helt omöjligt att Apple uppdaterar iMacen. Förmodligen med penryn processorer och kanske lite bättre grafik kort.

//Rob

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-01 17:50

imac och airport express..vi får se

Börjar bli dags för ny dator och även om jag inte har råd riktigt än vore nästa tisdag ändå rätt bra timing. Då hinner jag nog medans texten fortfarande är grön på macrumors köpguide åtminstone.

Gissar på Penryn och samma grafikkort som MBP.

Hoppas hoppas!
Jag har också väntat i flera månader. Blir ett köp direkt.
En 24" kan redan se hur den kommer ta upp hela mitt skrivbord.

Jag gissar på Penryn och kanske större hårddisk för samma eller lägre pris, som med MacBook.

Det blir Penryn, bättre grafik, större hd och 2 Gb RAM standard.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-02 23:55
Ursprungligen av granholm:

Det blir Penryn, bättre grafik, större hd och 2 Gb RAM standard.

Det skulle vart gött då.Det e väl bara att vänta och se vad som kommer på tisdag...:D

Och gåve de mig en fyrkärnsprocessor därtill... men där om drömme man blott. O:-)

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-03-03 00:07

Haha, jag iddes inte vänta längre då den inte uppdaterades förra tisdagen. Får min 24-tummare imorgon, får hoppas på en riktig skituppdatering så man slipper fundera över att lämna tillbaka den

Marginellt snabbare processor och 2gb BTO kan jag leva med, men blir det mer lullull vettefan

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-03 07:29
Ursprungligen av scim:

Haha, jag iddes inte vänta längre då den inte uppdaterades förra tisdagen. Får min 24-tummare imorgon, får hoppas på en riktig skituppdatering så man slipper fundera över att lämna tillbaka den

Marginellt snabbare processor och 2gb BTO kan jag leva med, men blir det mer lullull vettefan

Jag får även min 24" imorgon så jag sitter med samma förhoppningar.

Ni kan ju skicka tillbaka dem annars:p

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-03-03 09:43

Det har du rätt i, men om det bara blir en mindre ökning i klockfrekvens och mer minne, då ids jag inte ta det besväret. 2gb är inte så intressant då jag ändå kommer slänga in 4...

Vill du inte ha bättre grafik? Jag är 100 på att det blir ny grafik:p

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-03-03 16:37

Som jag skrev, blir det en marginell processoruppgradering och en bumpning av minnet, då behåller jag nog min nuvarande. Blir det ett nytt grafikkort då överväger jag nog ett tillbakalämnande. Men jag tror inte på nytt grafikkort om jag ska vara ärlig.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2008-03-04 12:50

Verkar ju hursomhelst inte bli någon uppdatering idag, Applestore är fortfarande uppe och springer...

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-04 12:56
Ursprungligen av scim:

Verkar ju hursomhelst inte bli någon uppdatering idag, Applestore är fortfarande uppe och springer...

jag som väntat så lääänge...f''n:mad:

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-03-04 12:57

Men kanske nästa tisdag...?

Men ...! Åh va dåligt! Då får man vänta en vecka till:(

Ursprungligen av granholm:

Men ...! Åh va dåligt! Då får man vänta en vecka till:(

gärna 2 månader till

(lol)

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-03-04 18:12
Ursprungligen av Ipod_Lover:

gärna 2 månader till

(lol)

Hurra! Gärna ett halvår till tack

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 16:57

Pust

Bevaka tråden