Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur koda video för iPod Touch

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-05 14:08

Hej,
Tänkte lägga in ett par avsnitt av X-files i min iPod Touch. Satt en bra stund och konverterade från DVD i Handbrake men resultatet lät inte spelas upp (inte ens överföras) i touchen. "Formatet stöds inte". Det var kodat som mp4 vilket borde kunna spelas upp?

Någon som vet hur man går till väga och vilka inställningar man ska ha? Vill ha filen så liten som möjligt men med bra kvalitet.

Sök i forumet.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-05 14:25

Har sökt, men ingen har hittills lyckats lösa problemet. Fiskar vidare...

Problemet är att iTunes spelar upp filmen men iPoden vill inte ta emot den.

Testa att konvertera med hjälp av "iSquint". Den har inställningar för t.ex iPod touch/iPhone och är gratis.

Jag använder ffmpegX och iPod mpeg-4 480w (även kallat "iPod TV"?). Eftersom maxbredden ändå är 480 behövs inte mer. Om du droppar flera filer i rad så måste du välja målformat från listan igen från och med fil nummer två och framåt eftersom den ändrar upplösningen till orginalfilens när man drar in en ny fil... annars spelas den inte upp..

gl hf

Ursprungligen av Arimos:

Hej,
Tänkte lägga in ett par avsnitt av X-files i min iPod Touch. Satt en bra stund och konverterade från DVD i Handbrake men resultatet lät inte spelas upp (inte ens överföras) i touchen. "Formatet stöds inte". Det var kodat som mp4 vilket borde kunna spelas upp?

Någon som vet hur man går till väga och vilka inställningar man ska ha? Vill ha filen så liten som möjligt men med bra kvalitet.

---------------
jag antar att du först adderade filmen till itunes?! har precis laddat ner handbrake och kör en konvertering enligt förinställt läge för Touch,.. få se vad som händer när den har konverterats färdigt,.. zzzzzz

att det tar sån tid hade jag ingen aning om,.. nån som vet bättre program får mer en gärna meddela privat!!!

/S

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-02-29 07:31
Ursprungligen av beeblebrox:

---------------
jag antar att du först adderade filmen till itunes?! har precis laddat ner handbrake och kör en konvertering enligt förinställt läge för Touch,.. få se vad som händer när den har konverterats färdigt,.. zzzzzz

att det tar sån tid hade jag ingen aning om,.. nån som vet bättre program får mer en gärna meddela privat!!!

/S

Ja jag la till filmen i iTunes eftersom det krävs för att kunna överföra den till ipoden. Jag har dock löst problemet genom att helt enkelt välja inställningen för iPod. Men jag vet inte vad skillnaden är. Gör inte så mycket så länge det fungerar

Håller med om att det tar en väldig tid att konvertera. Tips för att få det att gå snabbare tas gärna emot.

999sek!!! jorå,... fin julklapp,..

men angående problemet med konverteringen så hände samma sak mig också,.. jag konverterade om futurama dvd med iTouch förinställningen och sen knasade överföringen till touchen,.. itunes bara vägrade,.. mycket skumt måste jag erkänna,.. så alla som kommer på varför får mer än gärna berätta vad problemet är,...

min lösning blev att jag i itunes konverterade filen (om igen) för att kunna visas till min ipod,... blääää säger jag bara!

/z

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-03-08 17:38
Ursprungligen av beeblebrox:

999sek!!! jorå,... fin julklapp,..

men angående problemet med konverteringen så hände samma sak mig också,.. jag konverterade om futurama dvd med iTouch förinställningen och sen knasade överföringen till touchen,.. itunes bara vägrade,.. mycket skumt måste jag erkänna,.. så alla som kommer på varför får mer än gärna berätta vad problemet är,...

min lösning blev att jag i itunes konverterade filen (om igen) för att kunna visas till min ipod,... blääää säger jag bara!

/z

Samma problem inträffade för mig - när jag använd default-inställningen "Normal" i Handbrake 0.9.2. Av någon anledning försvann problemet helt när jag ändrade inställningen till någon av Ipod-inställningarna på utfällsmenyn. Kanske något att pröva.

1
Bevaka tråden