Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bygga om ibook?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som har en bra idé vad jag ska göra med min frus gamla ibook som ligger o samlar damm. Skärmen har krashat och skulle tydligen bli för dyrt att laga - går inte , men själva datorn ska ju funka...
Sugen på att göra om den till båten och använda som gps-plotter, men vet inte hur jag ska göra.. Tips på vad man koppla på för skärm? Eller nåt annat kul man kan hitta på...

  • Oregistrerad
  • 2008-02-26 17:38
Ursprungligen av wiking34:

Nån som har en bra idé vad jag ska göra med min frus gamla ibook som ligger o samlar damm. Skärmen har krashat och skulle tydligen bli för dyrt att laga - går inte , men själva datorn ska ju funka...
Sugen på att göra om den till båten och använda som gps-plotter, men vet inte hur jag ska göra.. Tips på vad man koppla på för skärm? Eller nåt annat kul man kan hitta på...

Jag har en extra skärm på 12" från en iBook G4 1ghz. Vad är du villig att betala för skärmen? Hade egentligen tänkt använda den själv till ett project men om jag får lagom betalt för den så kan du ta den och laga din frus ibook.

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-03-01 10:23

det är ju bara att ta bort skärmen.

Har en iBook 12" som jag slängt in i en 14" där skärmen fungerade.
Nackdelen är jag inte lyckats klura ut hur jag ska få batteriet att fungera (10,8 restp 14,4 volt) men förutom det så funkar den prima.

Tidigare hade jag ingen skärm alls (dvs cabbad) och körde den som ett litet mediacenter. Funkade skit bra det med. Allt du egentligen behöver köpa är en vga addapter och en skärm. Hur trasig är skärmen? Är den helt borta? I så fall kanske du inte ens behöver det.

Ska du ha den i båten? mkt fukt?
Pekskärm är ruggigt bra i båten, finns vattentäta keyboards med...

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-03-01 10:29

tillskillnad från moddarna som det länkas till så gör du nog bäst i att behålla den befintliga lådan..

1
Bevaka tråden