Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cubase liknande program

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-03-01 00:03

Hej, letar efter cubase liknande program efter några utbrott på cubase som kraschar sig hela tiden.
Har lärt mig helt på cubase så jag undrar om det finns något liknande program. Vill inte ha ProTools för man behöver väll deras ljudkort i så fall eller?

Tack för era svar

Ta ett snack med MI7 först. De borde kunna hjälpa dig reda ut varför programmet kraschar.

Sonar eller Logic är motsvarande.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-01 11:30

Troligtvis kör du PC och har inte Asio4All, då kommer Cubase (eller alla musikprogram, i stort) krascha konstant. Installera det och välj den ASIO-drivrutinen så är det klart sedan.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-03-01 15:04

Kör med drivrutiner till mitt ljudkort (esp1010) men kan testa med ASIO4ALL

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-01 17:42
Ursprungligen av Danell:

Kör med drivrutiner till mitt ljudkort (esp1010) men kan testa med ASIO4ALL

Ptja, finns det redan Asio-drivare till ljudkortet och kortet är anpassat till musikskapande så behövs naturligtvis inte Asio4All, som är en lösning framför allt för standardljudkort.

Vad är det som händer med programet?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-03-01 20:31
Ursprungligen av limpan2:

Vad är det som händer med programet?

Direkt när man öppnar det så *BAM*! Stor fet varning och att det har sparats i cubasesx3.LOG och när jag öppnar det står det att det är något med audioprimitives.opt så jag flyttade på den till skrivbordet (läste att man skulle ta bort/byta namn på filen som gjorde så det krascha) och då gick det att hålla på i det men om man har någon effekt på (VST/VSTi), sparar det och sedan öppnar det igen så *BAM*! Samma varning med i cubasesx.LOG så står det att det är cubasesx3.exe som har kraschat.

Säkert crack-version...

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2008-03-02 00:13
Ursprungligen av synthetic:

Säkert crack-version...

Faktist inte
Ska skicka .LOG filen till MI4 eller vad det nu var och se vad dom säjer

Det skulle ju kunna vara någon plugg som gör att det krashar. Jag hade ett sånt problem en gång och då sa dom på MI7 att jag skulle slänga en fil från en mapp så sen ornade det sig. Du ska ju inte behöva byta program för att det inte funkar riktigt det går ju säkerligen att få ordning på det.

1
Bevaka tråden