Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp: Extern skärm till iMac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jaa´ nu har jag testat det mesta. Har kopplat in en AppleVision 17" till min iMac DV med en liten adapter. Men detta vill icke fungera. Har testat i både X & 9:an. Någon som har erfarenhet av sånnt här? Antagligen är det adaptern som felar, men man vet aldrig....

  • Oregistrerad
  • 2002-06-05 14:59

Det ska bara vara att plugga in skärmen så ska iMacen själv känna av den. Den externa skärmen kommer dock bara att vara speglad. Du har inte någon annan skärm/adapter du kan prova med? Kan tänka mig att det är där felet ligger.

Jag kör en extern skärm till en iMac och det går bara utmärkt. Det är en PC-skärm, så det är VGA-kontakt på den, vilken jag anslutit direkt till kontakten på iMacen.

Attans! Kan man på ngt sätt få bekräftat att datorn känner av skärmen?

Men men, jag ska försöka få tag i en ny adapter då! Tror iofs att datorn känner av skärmen, vet iaf att docken i X inte fungerade alls när skärmen var inkopplad (och svart) den låste sig och gick inte att få fram igen! *Wierd*

Jaa´ ny adapter... så funkar det Sen att skärmen var kass är ju en annan sak...!

1
Bevaka tråden