Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone SDK event 6 Mars

Tråden skapades och har fått 182 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-27 19:27

Apple kommer ta ett möte den 6 Mars om iPhone SDK. Förurom SDK säger Apple att det kommer ha "some exciting new enterprise features".

Titta på bilden nedan, verkar ju tyda på ny programvara, enterprise-lösningar och SDK. Fine by me.

http://www.news.com/8301-13579_3-9880410-37.html

Intressant.

Kanske bara jag, men visst ser det ut som motorvägsskylten visar "14", som i 1.1.4? Den var ju rätt tung (mätt i MB)...

Ursprungligen av headlessmike:

Kanske bara jag, men visst ser det ut som motorvägsskylten visar "14", som i 1.1.4? Den var ju rätt tung (mätt i MB)...

Ja, och kartan är vikt fyra gånger , precis som i ett ett 4 ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-28 20:19
Ursprungligen av Goflorp:

Ja, och kartan är vikt fyra gånger , precis som i ett ett 4 ...

Eller i ett M som i

Ursprungligen av Tangen:

Eller i ett M som i

"...men hoppsan, vi passar på att lansera iPhone 3G i Sverige"

Apple Event 6 mars: iPhone Software Roadmap

Den 6 mars har Apple en presskonferens/Apple Event där dom kommer prata om iPhone/iTouch SDK, samt andra intressant saker.

"Please join us to learn about the iPhone software roadmap, including the iPhone SDK and some exciting new enterprise features"

http://www.macrumors.com/2008/02/27/iphone-ipod-touch-sdk-details-march-6th/

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-27 23:22

Kommer väl antagligen inte att ge några nyheter för oss med hackade iPhones? Eller vad tror ni?

  • Medlem
  • 2008-02-27 23:49

ingen risk!

"...and for those of you with hacked iPhones, we've got several new and exciting features..."

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-28 00:13

Tycker det ser ut som en 2:a eller 3:a.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-28 08:16

Han gillar det faktum att iPhones inte stannar på sina egna marknader, de som Apple beslutat om att lansera på först - han tycker att det är kul att efterfrågan är så stor, även i andra länder
Det måste dom verkligen vara med 4.000.000 sålda enheter på 200 dagar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-28 08:17

Vad roligt det blir när man länkar till tråden i tråden, kanske någon moderator, kanske tom den som slog ihop tråden kan trixa lite

Ursprungligen av acke:

Apple kommer ta ett möte den 6 Mars om iPhone SDK. Förurom SDK säger Apple att det kommer ha "some exciting new enterprise features".

Titta på bilden nedan, verkar ju tyda på ny programvara, enterprise-lösningar och SDK. Fine by me.

http://www.news.com/8301-13579_3-9880410-37.html

Jisses vad kartan är lik Sundsvall... ska de ha sin presentation här?
Enterprise måste bl.a. vara Exchange-stöd och Lotus-stöd.

SDK plus Exchange-stöd blir en killer-combo.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-28 11:19

skulle inte tacka nej till en PIM direkt från Apple heller. Kan jag skicka Entourage, som jag i o f s gillar, men med rosetta lite segt.

Kan man vänta sig icke webbaserade chatprogram då (typ adium) relativt snart?

Ursprungligen av Code Red:

Kan man vänta sig icke webbaserade chatprogram då (typ adium) relativt snart?

Ja det borde man, Adium är ett program jag lägntar efter. Men ännu häftigare vore ju iChat.

Ursprungligen av Patrik D:

Ja det borde man, Adium är ett program jag lägntar efter. Men ännu häftigare vore ju iChat.

iChat med stöd för mer än .mac- och aimkonton... Typ msn.
Så jävla synd att inte iChat har stöd för msn.

SDK betyder?

Ursprungligen av xrayed:

SDK betyder?

Software Development Kit

Kanske kommer de att lansera iPhone Nano...

http://www.youtube.com/watch?v=iZ1bGYMudv0

När jag ser den där bilden från utskicket känns som att ett GPS-program kanske inte vore helt chockerande från någon tillverkare.

Ursprungligen av Patrik D:

När jag ser den där bilden från utskicket känns som att ett GPS-program kanske inte vore helt chockerande från någon tillverkare.

Med tanke på att de har investerat ganska mycket i positionsystem med mobilmaster och WLAN så tycker jag att det vore ganska chockerande. Det är inte likt Apple att lösa någonting i hårdvara när det finns en möjlighet i mjukvara.

  • Medlem
  • 2008-03-01 00:56

Förstår inte riktigt var bilden kommer ifrån?

  • Medlem
  • 2008-03-01 17:26
Ursprungligen av can:

Förstår inte riktigt var bilden kommer ifrån?

Det är Apples inbjudan till ett möte om iPhones SDK....

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 09:42

MSN suger. iChat stödjer jabber vilket gör det möjligt att använda med googletalk och med andra jabber klienter. Jag har för mig att det går att använda jabber till och med med MSN.

//Rob

Msn kanske suger (protokollet) men om alla har det så kan det vara bra om chat-aplikationerna stödjer det också.

Ursprungligen av Code Red:

Msn kanske suger (protokollet) men om alla har det så kan det vara bra om chat-aplikationerna stödjer det också.

Exakt, det är tyvärr en hej-vi-träskallar-använder-MSN-för-att-vi-inte-vet-om-ngt-annat värld där ute.

"Skall vi chatta?" innebär egentligen "Har du MSN?"

Ni tror väl inte på allvar att alla vet ngt om protokoll etc?
De använder det som ges till dem, det blir med andra ord MSN.

Om vanligt folk har kunskaper kring detta så är det att;
1) Man kan inte videochatta med Macfolk
2) Har man MSN så måste ju alla andra ha det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 15:08

När det kommer till chattprogram i iPhone. Alla vill ha det, det finns på andra telefoner. Kommer inte Apple att släppa det så kommer garanterat det stå folk i kö för att göra detta. Därför tror jag att Apple kommer att släppa en version av iChat till iPhone. Om det ändå ska släppas så lika bra att vi gör det snyggt, tänker nog Apple.

Inte som att det snor så mycket inkomster egentligen. Ersätter inte SMS då personen måste vara online för att kunna skicka meddelande.

Ersätter inte samtal egentligen då personen, igen, måste vara online i chattprogrammet och det är det nog bara en liten klick som kommer att vara. Tror den största delen av folk kommer att använda SMS och vanliga telefonsamtal i alla fall. Problemet för Apple är väl att den lilla klicken som vill ha iChat kommer att vara en högljudd grupp om det inte kommer.

Bevaka tråden