Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny iPhone sida.. fast på svenska ;)

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Täby
  • 2008-02-29 09:38

Halloj,
Ser att den är under uppbyggnad men tänkte tipsa om att välja en annan färg på rubrikerna då jag knappt kan se vad det står. Annars ser det coolt ut!

Varför vill man göra så här?

Hur menar du?

Klart att det är kul med många om intresserar sig för Appleprodukter, men... vad är din Unique Selling Point? Det känns som att det du tänker göra är redan gjort ett par gånger.

Bara intresse.

Bra domän, kass sida.
Statiska HTML sidor dog 2001

För att starta en sida måste man vara originell eller ha bra källor, annars blir det bara pannkaka.

Tycker sidan var krånglig att navigera på, vill ha mina nyheter direkt när jag kommer till sidan

Godpuppet - HUR han byggt sidan skall väl ändå inte du bry dig om. Jag hoppas att det var det du menade med smileyn.
???

Det var fan vad det skall bankas på och jantelagas ... lägg av.

Här har en snubbe åstadkommit något och så skall det sablas ner direkt.
Kan ni inte komma med åtminstone konstruktiv kritik;

Jag gillar <inte> den där <funktionen/utseendet/grejen etc> för att <anledning>
om du/ni gör så här istället <förklaring> så leder det till <slutledning>.

Att bara säga att siten är kass leder ju inte till något mer än att man känner antipati mot den som skrev det.

Satsa på bra texter, på svenska. Många har problem med engelskan. Om ni kan hitta engelskt material som ni kan översätta och i slutet ange den engelska sidan som en länk?

Försöket att göra det väldigt tydligt beroende på vilken version av iPhonens programvara man har är bra.

Satsar ni på svenska så ha ALLT på svenska - även knappar etc även om översättningarna inte blir lika "ball" som på engelska. Blandningar är oftast väldigt fult i "tryck".
Använd engelska beteckningar där de gör sig (ex "Jailbreak") men se till att förklara begreppen.

Bra initiativ. Nu börjar jobbet att fylla på med nyheter/länkar/texter osv

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2008-03-07 02:54
Ursprungligen av rasmus284:

Trevligt med en ny sida iPhonesida.
Vi kan aldrig få nog många Lycka till

1
Bevaka tråden