Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med DHCP i Leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag har stora problem med nätverk... sedan den senaste uppdateringen kan jag inte få rätt adress till routern. Istället för det korrekta 10.1.1.2 blir det 192.168.1.254
använder DHCP...
någon som har samma problem?

Ursprungligen av maxaron:

jag har stora problem med nätverk... sedan den senaste uppdateringen kan jag inte få rätt adress till routern. Istället för det korrekta 10.1.1.2 blir det 192.168.1.254
använder DHCP...
någon som har samma problem?

Ange gärna vilken router du använder dig av. Är routern inställd på och dela ut enligt 10.1.1.* eller 192.168.1.* ?

den skall använda 10.1.1.*
alla pc på samma nätverk funkar fint... men alla OS X har samma problem.
här är visst också en isa server... vad det nu är.

Utan och veta mer om hur nätverket och liknande är uppbyggt passar jag på och uttala mig och komma med lösningar då jag har för lite och gå på.

Jag tror att du i första hand ska vända dig till it-teknikern eller supporten. Speciellt eftersom du säger att det står en isa-server där, jag tror inte en privatperson har det i sitt hemmanätverk. ISA står för Internet Security and Acceleration och är en produkt från microsoft. Jag förmodar att det är vad du menar med isa-server.
http://www.microsoft.com/sverige/products/servers/security/isaserver/default.mspx

1
Bevaka tråden