Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern disk väck, ogiltig nyckellängd - Leopard

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min externa hårddisk började va lite bökig när jag spelade musik i itunes och nu vips är den inte kontaktbar.

os x hänger sig totalt om jag försöker tala med disken.

"Ogilitig nyckellängd är vad den säger"

Och med tanke på att jag har 400 gig med bös som jag gärna inte orkar jaga reda på igen så vore det kanon om det gick att ordna tillbaka på något vis.

Disk warrior verkar vara det som gäller, men att jag ska pröjsa 100 dollar för något för att fixa ett fel som ofelabara apple har åstadkommit känns inte rätt. Var är alla "det bara fungerar"???

Blir nog att köra fat32 i fortsättningen så vet jag att jag kan komma åt det med min pc i värsta fall i fortsättningen.

Nåja, nu får ni hjälpa en nybliven switcher och beskriva hur fantastiskt enkelt det är att ordna sådana här saker som, tja faktiskt har jag inte råkat ut för ett liknande problem med någon dator tidigare så jag är helt grön.

*massor av fula ord*

/j

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-29 09:07

Åhh vad trött jag blir på sådana här förorättade inlägg.
All teknik strular ibland. Hårddiskar blir korrupta under vilket system som helst. Diskwarrior borde fixa ditt problem, jag har fixat liknande problem. Att ha ett reparationsprogram är inget konstigt varken under Mac OS X eller Windows.

FAT32 är inte att rekommendera över HFS+ om du kör under Mac då Diskwarrior mig veterligt inte klarar av att laga FAT-enheter.

Apples reklam, som all reklam ska man ta med en nya salt.

Sug på den här karamellen då,

Nu fungerar det men jag kan inte genomföra kontroll och nu då säger den "ogiltig posträkning". Så nu blir det ny hårddisk och en kopia medans tider är. Disk Warrior kostar ju som en halv hårddisk

Jag är självklart medveten av tekniska haverier men sen november när jag gick över till mac så har jag haft mycket problem men även mycket gött Men jag fick ju en skadad fil vid uppdateringen till 10.5.2 och göra en nyinstallation för att komma till rätta med det. Jag tycker dock att världens bästa operativsystem ska kunna varna och låta bli skadade filer utan att jag måste gissa mig till det.

Så antingen är leopard buggigt fortfarande (vilket alla skrivna program innehåller), och jag lyckas få igång dem Eller så är det inte så användarvänligt som det sägs och jag lyckas handhavafela på en tidigare oupnådd nivå

Men tillbaka tillh hårddisken, vad är ogiltig posträkning?

Tack för svar,

Jon

Nu har jag köpt disk warrior och det hjälper inte, men jag har ju programmet till en annan gång.

Ny hårddisk har jag köpt men den är tom

Disk Warrior kan inte återskapa då disken är trasig, vilket gör att den fysiskt har problem.

Oavsett om jag kollar preview eller råkar gå igång disken i os x så händer samma grej när jag försöker kopiera filerna, när det satt igång och ser ut som det ska kunna gå vägen så tjoar den till att någon fil redan används. Ofta en musikfil, det är flest av dem.

Sen är kopieringsstapeln kvar i samma läge, och jag kan inte stänga ner os x eller få bort stapeln genom att avbryta kopiering.

Så det verkar inte bättre än att det blir tippen för den disken, för jag har inte råd att lägga mer pengar... det sista går till en ny disk på tisdag också så jag kan köra spegling på mina 500 gig nu. CSN tog allt jag ägde denna månad så nu är jag fattig

Om ingen är datajesus här så verkar det kört för mig

Ett tips i alla fall, köp Disk Warrior direkt från alsoft det bidde precis 700 kronor istället för 1195 hos apple store.

Nu har jag inga ovackra ord kvar... bara uppgiven

1
Bevaka tråden