Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klisterlapp i läsaren!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Lyckades med dumheten att stoppa in en skiva där en mindre postitlapp satt på skivan. Naturligtvis kom skivan ut igen utan lappen! Nu vågar jag inte använda läsaren förrän pappersbiten är borta. Har en superdrive på en eMac. Kan jag göra en enkel operation själv eller är det bara verkstad som gäller?

Här har du en guide för att plocka isär den sen så får du avgöra själv om du klarar det eller inte iMac Disassembly.

Det kan ju vara värt att först försöka kolla i den med en ficklampa och se ifall du kan se post-it lappen och då kunna komma åt med pincett eller dylikt. Ifall du inte kommer åt den så kommer man nog behöva byta ut superdriven (eller om det går att öppna själva superdriven?).

Är det inte nästintill omöjligt att öppna en dvd-läsare? Kanske lika bra att köra så länge det går - lappen kan ju ha lagt sig på botten utan att öht göra någon skada i framtiden. Kraschar driven är det bara att byta till en ny för några hundringar.

  • Medlem
  • 2008-02-29 09:12

Nejnej! Kör inte något i läsaren snälla!

Nu vet jag inte vad det är för storlek på läsarna som sitter i eMac:en, men om det är en standardstorlek 5,25"-enhet så borde du kunna skruva isär den utan problem, ta bort lappen, och skruva ihop igen. HELT klart värt ett försök!

Tack för tips och Jubel!!! Såg lappen där inne med ficklampa och lyckades med två blompinnar peta ut igen. Ibland ska man ha tur!

Då var det lättare än jag mindes en gammal cd-romläsare var att ta isär. Där hade man behövt våld för att öppna den och helt utan garanti att den någonsin gått att sätta ihop igen (clips, ej skruv).

1
Bevaka tråden