Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kunde inte installera Windows och nu försöker datorn starta installeraren vid start

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Försökte installera XP så sent som igår, dock gick det inte då Serial Key'n inte verkade funka. Eftersom det inte fanns något sätt att avbryta installationen matade jag ut skivan.

Efteråt märkte jag att datorn fortfarande startade i XP partitionen, vilket jag kunde förstå eftersom jag ännu inte tagit bort partitionen. Jag ville spara den för att kunna ge mig på XP senare igen.
Hur som helst, för att slippa detta problem så tog jag bort partitionen, och drog ihop HD'n till en del igen.
Dock startar fortfarande datorn installationsmanuset för XP, vilket är totalt oförståeligt, eftersom jag tog bort hela startdisken för XP.

Hur kan jag bli av med denna skit?

Ehm, jag hänger inte riktigt med vad du skriver men när du tog ut skivan, gick du in i OSX igen då eller?

Windows på mac är nog ett mer passande delforum btw

Ja, alltså när jag misslyckades med att installera XP så startade jag om datorn, höll ner Alt och drog igång OS X, därifrån matade jag ut XP skivan.

När jag senare startade om datorn upptäckte jag att den fortfarande startade Windows installationsmanus, därför tog jag bort Boot Camp partitionen.
Hur som helst försöker den fortfarande starta Windows installationen, fast nu säger den att startskivan inte hittas (eftersom jag tog bort partitionen).

Hoppas ni förstår bättre nu, tack på förhand!

Aha okej. enklaste att göra sålänge isåfall är nog att sätta OSX som förstahandsval.
gå in i systeminställningar/startskiva och välj OSX

Välj volymen du har OS X på som startskiva i Systeminställningar så borde den inte klaga mer.

1
Bevaka tråden