Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man spara Arbetsyta Illustrator CS3?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är det någon som har lyckats att skapa en egen arbetsyta och sedan sparat den, så att Illustrator alltid ser ut som man vill ha det?
Jag startar Illustrator och ändrar t.ex så att färgrutor har listvisning och sparar arbetsytan, men om jag sen startar om så är det tillbaka till det gamla. Detta är ganska störande.
Hoppas att någon vet hur man gör.

//Bertil

Konstigt, inga svar!
Är det bara jag som tycker detta är störande?

//Bertil

  • Medlem
  • Boston
  • 2008-04-29 18:24

Har aldrig orkat göra detta i CS men ändrade det när jag körde Illustrator 8 fram till några år sen. Principen ser iallafall ut att vara den samma för CS, att man måste öppna inställningsfilen (en vanlig .ai), göra ändringarna och spara. Gissar att det är de filer du hittar under din användare > Library > Application Support > Adobe > Adobe Illustrator CS3 > New Document Profiles

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2008-04-30 11:59

Nej då Berra, du vet precis vad jag tycker om detta ofog!

Kanske gör jag bort mig nu men går inte det att lösa genom att gå in Window>Workspace>Save workspace... ?

Hoppas det löser sig.

Tänk ocksa pa att göra alla förändringar utan att ha nagot dokument öppet. Annars blir det dokumentspecifikt.

Enligt Adobe så är detta en "Bugg" som gör att det inte funkar. Men fick inget svar på när det skall fixas. Dom ser väl inte detta som ett stort problem. Jag fick spela in ett eget Makro. Så nu är det lite lättare.

1
Bevaka tråden