Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Letar du efter hårdisk ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Snubblade över mycket bra (läsvärda) tester hos StorageRewiev av olika hårdiskar som kan intresera flera - Maxtor och IBM i all ära, själv satsar jag utan att tveka på Western Digitals WD1200JB - hastighet 7200rpm - efter följande läsning:
http://www.storagereview.com/welcome.pl/http://www.storagereview.c om/articles/200201/20020124WD1200JB_1.html

Som jag fattat det så spöar WD´s disk som har 8MB i cahe alla andra, en bit in i denna långa test fanns följande:

At an impressive 413 IOs/sec, the WD1200JB is the first ATA drive to break the 400 mark, easily the fastest ATA drive we´ve yet put to the test. It improves upon the standard WD1200BB (no slouch in its own right) by an amazing 22% as well as besting the previous IDE champ, Western Digital´s own WD1000BB-SE, by 4%. To put this into perspective, consider this: the JB is a staggering 36% faster than the next closest non-WD competitor (IBM´s Deskstar 60GXP)! Such margins are incredible in the hard drive world.

The JB performs equally well in the High-End DriveMark 2002. Here it again the JB improves upon the already stellar WD1000BB-SE and comes within striking distance (less than 2%) of Maxtor´s leading 10,000 RPM SCSI drive, the Atlas 10k III.

Conclusion

With desktop performance and capacity vastly superior to the competition as well as a surprisingly low operating temperature, the Caviar WD1200JB reaffirms Western Digital´s preeminence in the IDE desktop performance segment. In fact, for desktop usage, the JB bests all 10k RPM drives save only Maxtor´s Atlas 10k III.

Once again we´re obligated to point out an interesting fact. The hardware enthusiast market, comprising a significant portion of StorageReview.com´s readership, has always pledged it would respond enthusiastically to the world´s first 10,000 RPM drive. These folks want the performance of a 10k RPM SCSI drive without the SCSI premium. The WD1200JB, like the WD1000BB-SE, delivers the desktop performance of a good 10k RPM drive according to tests constructed from real-world, high-level applications. If you want SCSI´s performance without its price or capacity limits, the WD1200JB is the drive for you.

[ 13 Mars 2002: Meddelandet ändrat av: Olle Jonsson ]

  • Oregistrerad
  • 2002-03-14 19:13

Olle

Angående ditt Pricerunner exempel på Värre än SIBA?
Är det verkligen 8MB Cache-varinten som Pricerunner har listat?

Körde själv en sökning på CWD1200JD med favoritprisjämföraren bugsoft.hik.se/buyer/ och hittade den för 2998:- på komplett.se. (Dustin tar 4119:- !!!)

Är lite osäker på om den har 8MB - tror att den har det om artikeln slutar på BB - har funnits en tid på marknaden - den jag själv väntar på slutar nog med JB och är tveksamt om den har nått Sverige ännu. Har för mig att special edition har just 8MB, i den här tråden på denna sidan pratade jag bara om den nya som WD släppte 24 januari i år. Dvs, den andra tråden där jag nämner Pricerunner så har jag ännu inte sett den nya WD disken...

Ps.
... Micke, som fd. SVT anställd så vet du kanske vem vi ska påverka för att få macar i personalköp, nytt besked väntas den 19 mars - i dagsläget så tänker man bara 1 leverantör och det luktar åter som att detta mediaföretag bara tillåter PC.

  • Oregistrerad
  • 2002-03-14 21:34

Alla dessa modellnummer...

Skrev fel bokstäver i förra inlägget, sorry, den disken som finns på Komplett.se är en Western Digital Caviar 120GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1200JB! Det var väl den som SR skrev om och som var intressant?!

Jo det stämmer också vad jag kan se... har inte hittat den på annan sida än deras, kan ju bero på att den är så pass ny. Dom påstår sig ha fler än 100 stycken i lager. Bara ca: 150 kronor dyrare än WD BB-modell på 120GB.
http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=info&p=19613&t=715&l=2&AvdID=1&CatID=9&GrpID=1&s=pl

1
Bevaka tråden