Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Död MacBook Pro

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon med ideer?

Satt och jobbade på min mac tidigare idag.
Helt plötsligt så slocknar skärmen..

Efter detta så har jag försökt med att ta ur batteri, starta om. Ja allt som jag kan komma på.
Om jag startar upp maskinen så tänds lampan vid "öpna-knappen" med halv intensitet. Inga pip, ingen bild.
Stänger jag locket så tänds lampan med full intensitet, får den stå så ca 10 min så blir datorn dessutom varm.
Har provat att ansluta annan skärm utan framgång.

Kan man boota den in i nåt serviceläge? Jag kan inte slänga i installationsDVDn då det sitter en annan DVD i spelaren som jag inte kan få ut.

hmmm... En sak kan jag hjälpa till med i alla fall och det är hur du får ur skivan som sitter i.
När du startar om håll ner musknappen samtidigt då borde den matas ur.
Ditt stora problem tycker tyder på ett trasigt logikkort.
Tyvärr, hoppas du har garanti eller hemförsäkring.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

hmmm... En sak kan jag hjälpa till med i alla fall och det är hur du får ur skivan som sitter i.
När du startar om håll ner musknappen samtidigt då borde den matas ur.
Ditt stora problem tycker tyder på ett trasigt logikkort.
Tyvärr, hoppas du har garanti eller hemförsäkring.

Reklamationsrätten går annars att hänvisa till om det är ett fabrikationsfel på logikkortet.

ok, tack för svaren.

Har lämnat in maskinen, den var 12 månader och 3 veckor gammal. Så nu får vi sätta Apples goda vilja på prov...

Hemförsäkring? Jag är totalförsäkrad skulle min hemförsäkring ta detta menar ni??

Tack
Kjell

1
Bevaka tråden