Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Önskar tips på bra webhotell, tack!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har förnärvarande min hemsida, http://henkeblomqvist.se, hos Surftown.
Det mesta fungerar galant, men jag är trött på deras support och deras bemötande.
Jag ville förlänga mitt abonnemang med 1 år, men jag ville uppgradera från 0.5gb utrymme till något större. 20gb verkade bra i pris enligt deras hemsida, så jag mailade supporten och förklarade hur jag ville göra.

Det var ok, enligt supporten och jag fick en ny faktura med nytt pris. Men priset stämde inte överens med det som de annonserade på hemsidan. Jag räknade med moms och så, men det stämde ändå inte. Jag mailade åter supporten. Då fick jag förklarat för mig att priset som stod på hemsidan endast gällde nya kunder och inte existerande...

Jag sa till dem att jag då önskade att avsluta mitt konto och starta ett nytt, men ...

Ursprungligen av Surftown support:

Ditt mail är vidarebefordrat till administration

Och via administrationen fick jag dagen efter veta, att det tyckte de inte lät som en bra idé. Då bad jag om uppgifter om vilka priser som fanns.
Jag fick ett nytt mail med en tabell över utrymme i gb och pris per månad.
Jag tyckte att priset för 1gb var bra och jag behövde egentligen inte mer än så, så jag mailade tillbaks och sa att det var vad jag ville ha.

Ursprungligen av Surftown support:

Ditt mail är vidarebefordrat till administration

Jaha... Gott mos. Väntade en dag och fick svar om att de ej längre erbjöd 1gb utrymme. 10gb var det minsta. Och jag kunde inte få det för det priset som stod på hemsidan, utan för mig kostade det ytterliggare 10:- plus moms per månad.

Så vad jag står inför nu är alltså att antingen gå från att betala 10:- plus moms i månaden för 0.5gb utrymme till 29:- plus moms i månaden för 20gb. Det är väldigt bra priser från Surftowns sida, det håller jag med om. Och deras drift kan jag inte klaga på. Klanderfritt enligt mina erfarenheter. Men ärligt talat. Är det vanligt att man marknadsför ett pris som endast gäller nya kunder? Jag menar, min bindningstid var över och dessutom, hur kan man göra reklam för ett pris som inte gäller ens egna kunder?!

Jag kanske har undgått sådant här tidigare, men Comhem, som i andra fall verkar kunna vara ganska muppiga, hade inga problem alls att sänka min månadskostnad på bredbandet när de gjorde reklam för lägre priser.

Nåväl. Slutligen undrar jag om ni kan rekommendera annat webhotell, som har bra drift och bra priser? Om inte Surftown kan vara lite mer tillmötesgående är jag inte särskilt intresserad av att vara deras kund.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-28 00:54

Loopia. Superb support, bara det är väl värt pengarna man betalar (har ett tiotal konton där, samt har som ÅF förmedlat ett 50-tal kunder).
www.driftblogg.se
www.loopia.se

Ursprungligen av mbp:

Loopia. Superb support, bara det är väl värt pengarna man betalar (har ett tiotal konton där, samt har som ÅF förmedlat ett 50-tal kunder).
www.driftblogg.se
www.loopia.se

Tack för tipset! Har hört mycket gott om Loopia. Men nu kostar ju Loopia minst 83:-/månaden för 1 gb och det är kanske lite saftigt. Håller mig gärna lägre.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-28 11:03

Jag har faktiskt funderat på Mosso.com ett tag, man betalar drygt 600 spänn i månaden och får sätta upp hur många konton man vill, både med Apache och IIS. Lätt värt pengarna om man tar betalat av kunderna i sin tur. Men det är ju också i fel ände av prisskalan.

Jag hade ett one.com-konto för ett år sedan, de verkade helt okej, men man kunde inte göra så mycket med kontot, fanns bara ett ftp-konto bl.a.
Bra support dock, jag fick pengarna tillbaka efter att jag fick reda på den missen.
Då tog jag Dreamhost istället, och de var riktigt coola. Men lite för mycket avbrott för min smak (typ 1 gång varannan månad).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-02-28 11:32

ja, det är vanligt att man marknadsför priser för nya kunder, ofta står det finstilt ngnstans.

Jag har två silverkonton á 69 kr/mån på Oderland.com, för mig har det fungerat lika bra som Loopia. Bra support!

1
Bevaka tråden