Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Videora iPod Converter - Vilket format?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vilket "format" använder ni som har iPod touch i videora? det finns ju hur många som helst..Den jag testade H 264 480x320 768kbps..., men den blev nästan fyra gånger större än orginalet, och så vill jag ju inte ha det

tack på förhand

Senast redigerat 2007-11-06 08:23

använder lägsta kvalitén på min phone funkar hur bra som helst man märker inte skillnaden. Filerna blir lite mindre än orginalet också. En två timmar lång film som ursprunligen är 700mb blir ungefär 400 mb

Ursprungligen av nema4837:

använder lägsta kvalitén på min phone funkar hur bra som helst man märker inte skillnaden. Filerna blir lite mindre än orginalet också. En två timmar lång film som ursprunligen är 700mb blir ungefär 400 mb

Vilken version av converter använder du/ni?

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2007-11-15 12:23

Dessa:..

Alive dvd ripper - för dvds
Videora för konvertering, oftast i h264.. typ medelupplösning
En dvdfilm tar då ca. 700mb.. god kvalitet!

//najkks

Jag skulle tipsa om VisualHub..:D

Det är bara konvertera, du väljer endast iphone eller vilken ipod modell du har, och det är klart på noll tid, det kan inte bli enklare, garanterat det bästa alternativet;)

Ursprungligen av macgoransson:

Jag skulle tipsa om VisualHub..:D

Det är bara konvertera, du väljer endast iphone eller vilken ipod modell du har, och det är klart på noll tid, det kan inte bli enklare, garanterat det bästa alternativet;)

Det är nog inte ett alternativ eftersom den som frågar förmodligen har en PC.
Annars skulle personen i fråga inte använda sig att Vidoera.

Ursprungligen av macgoransson:

Jag skulle tipsa om VisualHub..:D

Det är bara konvertera, du väljer endast iphone eller vilken ipod modell du har, och det är klart på noll tid, det kan inte bli enklare, garanterat det bästa alternativet;)

Programmet som är ...uppkäftigt...

"Avbryt" , sväva över knappen... "It sure is tempting to press this one..."

Gå in på Avancerat så står det " Don't do it, you will mess things up!"

Kul med ett program med attityd....

  • Medlem
  • Vallentuna
  • 2007-11-23 10:31

Är både VisualHub & Videora gratisprogram? Och det ena till PC alltså? Och den andra för Mac användare?

Nu har jag provat mig fram lite i Videora iPhone converter. Som bör vara precis likadant som för Touch.

Prova att använda steg för steg guiden som finns innbyggt i videora. Den heter normal mode. Följ den och du bör få ett ganska bra resutalt. Mina filer minskade med ca 100 mb.

  • Medlem
  • Täby
  • 2007-11-25 10:26

Prova xvid4psp

www.winnydows.com

Kan Rekomendera Free Studio Manager Otroligt enkelt, riktigt snabbt, pluss att mina 700mb blir ca 300mb. En 700mb fil tar inte mkt längre tid än 30min.

1
Bevaka tråden