Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac pro 2x2.8 GHz Quad-Core intel - Låter!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyss fått en Mac pro

Process: 2x2.8 GHz Quad-Core intel
Grafik: NVIDIA GeForce 8800 GT 512MB GDDR3.
Minne: 2GB 800MHz DDR2 FB-DIMM

Arbetets kollegor tycker den låter ovanligt högt och stör dem.

Normalt ljud? eller fel på datorn?. eller kanske be dem vänligt använda proppar...

/Jojo

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-27 18:30

Allt är relativt vad man jämför med i form av att en dator låter högt…

En Dual 2.5 G5 låter som den håller på att dö vid hårt arbete där en DualCore 2.3 G5 knappt hörs i rummet, så visst kan dator och dator skilja. Å andra sidan är min Macbook så när som knäpptyst men låter som ett as när fläkten drar igång

Kommer ljudet från grafikkkortet eller de andra (större och långsammare) fläktarna?

Byt jobb eller kollegor. Har precis fått en Mac Pro 2.8ghz och de gånger den låter är vid uppstart och vid bränning med då är det brännaren som låter. Annars är den tyst som en mus

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-02-27 20:46

Jag har en dual quad på mitt rum på jobbet tycker inte den låter mycket, betydligt mindre än min dual G5, men det är klart att man hör att datorn är på.

/thomas

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-27 20:51
Ursprungligen av jojosurf:

Har nyss fått en Mac pro

Process: 2x2.8 GHz Quad-Core intel
Grafik: NVIDIA GeForce 8800 GT 512MB GDDR3.
Minne: 2GB 800MHz DDR2 FB-DIMM

Arbetets kollegor tycker den låter ovanligt högt och stör dem.

Normalt ljud? eller fel på datorn?. eller kanske be dem vänligt använda proppar...

/Jojo

När datorn startar ska den "blåsa på" i typ 1 sek, men efter det ska fläktarna varva ner till näst intill ohörbart (om man inte sitter i ett knäpptyst rum).

Ok tack ska ni ha.... Den är väldigt tyst just nu. Jobbade med något igår och då var den i högvarv.. Men då är det inte fel på den.

Ha great helg!

/Jojo

Efter ha haft den ett tag nu så märker man att den låter högt (fläkten som låter) när man kör hårt med datorn men annars är den tyst. Det är ganska störande för arbetskollegor och jag undrar om ni det om det finns annat lösningar. Isolering som Apple kanske har eller? Kom gärna med er tips..

/Jojo

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-03-12 15:41

Om jag sätter örat mot gallret på framsidan hör jag hur fläkten "knackar".
Ska man utnyttja Apple Care eller ska det vara så? Tror inte den lät när jag fick den. Samma för dig Jojo?

Ingen aning mbp.... Jag är döv och hör därför ingen alls, alltså är datorn helt tyst för mig.
men intr för arbetskollegor som hör. ibland låter den inget alls ibland gör den det enligt dom. fläkten som gör att den måste kyla ner ordentligt. Kanske jag ska kontakta Apple supporten o höra med dom om det är normalt.

  • Medlem
  • 2008-03-12 21:00
Ursprungligen av jojosurf:

Ingen aning mbp.... Jag är döv och hör därför ingen alls, alltså är datorn helt tyst för mig.
men intr för arbetskollegor som hör. ibland låter den inget alls ibland gör den det enligt dom. fläkten som gör att den måste kyla ner ordentligt. Kanske jag ska kontakta Apple supporten o höra med dom om det är normalt.

Hmmm... svårt att beskriva ett problem man inte märker själv, eller hur?

Jag har vare sig sett eller hört den senaste versionen, men den innan (4x2,66) är väldigt tyst. I en kontorsmiljö kan åtminstone inte jag avgöra om den är på eller inte. Grafikkorten har mindre fläktar, och kan låta lite. Apple brukar ha kvalitetsfläktar som inte är de allra tystaste, men de blir oftast inte mer högljudda med tiden.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-12-27 22:40

Ljudligt

Du får be dina kollegor att lyssna lägre.
Ljudet kanske kommer av att DU arbetar och inte dom andra.
Ställ in en gammal Qvicksilver ett par dagar,byt sedan tillbaka och dom kommer att uppskatta MacPron:p

1
Bevaka tråden