Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pioneer A03 i min G4

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har vetskap om Pioneers DVD brännare, går den att trycka i min G4 400 Mhz? Som jag fattar det så är det samma som sitter i Macarna.

Hmm. Det var en tidigare diskussion om detta. Jag har för mig att slutsatsen var: ja!

Däremot var det något strul med iDVD som inte stödjer andra DVD-R enheter är Apples egna. (dom ändrar på något i Pioneer brännaren så att iDVD ska känna igen den)

Gå till www.xlr8yourmac.com/ och Klicka "Drive Compatibilty (HD/DVD/CDRW/Tape)" Välj sedan drive och läs vad andra tycker och hur det har funkat för dem.

Vissa får allt att fungera andra inte allt, läs och begrunda, själv ska jag avakta lite, tror den kommer att gå ned i pris, ny modell är på ingående.

  • Medlem
  • International user
  • 2002-02-24 14:14
Citat:

Skapades ursprungligen av: Martin Björnström:
Däremot var det något strul med iDVD som inte stödjer andra DVD-R enheter är Apples egna. (dom ändrar på något i Pioneer brännaren så att iDVD ska känna igen den)

Det funkar fint. Påståendet i den förra diskussionen om att Apple ändrar ngt i firmware är fel (jag har inte läst det ngn annanstans och min Pioneer funkar med iDVD). Den "Apple-kod" (DVR-103) som hänvisades till i inlägget är helt enkelt modellbeteckningen på OEM-versionen av driven.

Däremot så stödjer iDVD endast brännare som sitter internt (det finns dock en patch på nätet som påstås lösa detta). Det finns oxå vissa rapporter med problem när brännaren har ett nyare firmware än det som Apple använder...

//mattan

[ 24 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: mattan ]

Citat:

Däremot så stödjer iDVD endast brännare som sitter internt (det finns dock en patch på nätet som påstås lösa detta). Det finns oxå vissa rapporter med problem när brännaren har ett nyare firmware än det som Apple använder...

Den enda patch jag hittat gör att man kan starta iDVD och spara projektet trots att man inte har en intern dvd-brännare. Däremot kan man fortfarande inte bränna dvd-skivor i iDVD med extern brännare. Patchen fungerar också bara med iDVD 2.0. Om man har uppgraderat iDVD så är det kört.

DVD-studio pro funkar tydligen fint även med extern dvd-brännare (men programet kostar ju å andra sidan en hel del mer än iDVD...)

  • Medlem
  • International user
  • 2002-02-26 17:35
Citat:

Den enda patch jag hittat gör att man kan starta iDVD och spara projektet trots att man inte har en intern dvd-brännare.

Vet inte om det är samma patch jag sett, men den intresserade kan ju söka reda på den gamla tråden. Det fanns en länk i ett av inläggen.

Citat:

DVD-studio pro funkar tydligen fint även med extern dvd-brännare (men programet kostar ju å andra sidan en hel del mer än iDVD...)

Å andra sidan är det ju en kille (jag) som har annons här på FCP2+DVD Studio1.1. Bra mkt billigare än butikspris.

1
Bevaka tråden