Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Antal tecken - finns det ett räkneverk för detta i InDesign CS3?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det vore så smidigt jämfört med att kopiera alla textblock och klistra in dem ett i taget i Pages för att få veta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-27 11:10

Kan detta vara något? Text Count.

http://www.dtptools.com/product.asp?id=tcin

Visst, men 1000 kr var inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Trodde faktiskt att det fanns en sådan funktion i InDesign. Kan inte vara svårt att bygga in.

Det beror lite på hur du vill använda den.
Det finns en teckenräknare i Info panelen i CS3. Den visar antal Tecken, Ord, Rader, Stycken du har i din textram som du står i, alternativt den text du har markerat. Se vänstra bilden.

Övrig nördig info:
Det inte så många vet är, att om man bara markerar ett enda tecken, så får man dessutom Unicode-koden för det tecknet. Se högra bilden.

/Mattias

Ursprungligen av Mattias Jonsson:

Det beror lite på hur du vill använda den.
Det finns en teckenräknare i Info panelen i CS3. Den visar antal Tecken, Ord, Rader, Stycken du har i din textram som du står i, alternativt den text du har markerat. Se vänstra bilden.

Övrig nördig info:
Det inte så många vet är, att om man bara markerar ett enda tecken, så får man dessutom Unicode-koden för det tecknet. Se högra bilden.

/Mattias

Tack! Det var praktiskt och räddade min dag.

1
Bevaka tråden