Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook G4 hårddisk?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar bara vilken storlek på disk det är i Powerbook G4 titanium?9.5mm eller 12.5mm????

Har även fösökt leta i gamla trådar men än så länge utan resultat.

Höjden beror på vilken modell på hårddisken du har (20Gb=9.5 mm, 48Gb=12.5 mm). Men powerbooken klarar både 9.5 och 12.5 mm höga hårddiskar. Så du kan stoppa in en 60 Gb om du behöver utrymme.

/hegge

Citat:

Skapades ursprungligen av: Henrik Andersson:
Höjden beror på vilken modell på hårddisken du har (20Gb=9.5 mm, 48Gb=12.5 mm). Men powerbooken klarar både 9.5 och 12.5 mm höga hårddiskar. Så du kan stoppa in en 60 Gb om du behöver utrymme.

/hegge

Jo det vore ju trevligt om man kunde det......kankse kostar några kronor, men du är helt säker på att både 9.5 mm och 12.5 mm passar i TiBooken??

Jag har försökt hitta info om tjockleken på hårdiskar för TiBooken, är lite tveksam till att 12,5 mm passar. I första iBooken blev det lite problem med 12,5 mm. Bra att veta är att IBM släppt en 9,5 mm som har 5400rpm på 60GB... För att montera den, läs:
http://www.info.apple.com/support/cip/pdf/pbg4-gb-hd.pdf

Olle

  • Oregistrerad
  • 2002-02-17 16:59

Maxmått för en HD i en Ti-Book, enligt Apples egen dokumentation:
101,85 mm djup
69,85 mm bred
12,70 mm hög

  • Oregistrerad
  • 2002-02-17 22:36

När det finns en som rymmer 400 gb ska jag byta!

Hur är det med iBookarna då? De borde väl också klara 12.5mm diskar om PowerBooken gör det, med tanke på att de är tjockare.

Citat:

Skapades ursprungligen av: Patrik Skulski:
Hur är det med iBookarna då? De borde väl också klara 12.5mm diskar om PowerBooken gör det, med tanke på att de är tjockare.

Tyvärr tar de bara 9,5mm diskar. Detta har diskuterats ett mångtal gånger här.

1
Bevaka tråden