Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför dröjer Canon?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag väntar på två saker; Photoshop och drivrutiner till min Canonscan N650U. Photoshop är på gång och utvecklingen av programet har följts av (nästa ) alla. Då finnns det bara en anledning kvar för mej att starta 9:an; Att scanna in bilder med min canon scanner. Jag har mailat cannon USA åtskilliga gånger och frågat efter programvara, men får aldrig ett svar.
Finns det något tekniskt problem att lösa, när det gäller mac os x eller sölar dom bara?. Hur svårt är det för dom att utveckla drivrutiner igentligen. Om dom vill utveckla en plug-in till Photoshop, kan dom väl släppa den senare? Jag är trött på att vänta! Det var en månad sedan jag använde 9:an senast och skulle helst slippa starta det systemet.

...och canon som ska bli apple-återförsäljare...! Dom måste nog rycka upp sej ngt!

Jo, eftersom man säljer Canon-prylar på AppleStore så borde det ju komma drivisar. Hoppas ni pressar på Canon, det tänker iaf jag göra, jag har en scanner på gång om ett par dagar och den vill jag kunna använda i X någon gång inom en snar framtid.

Fick just se att VueScan nu ska ha stöd för Canons scanners och vissa andra. Har inte hunnit prova ännu, men det låter lovande.

What´s new in version 7.5.13

* Improved scan quality with Canon LIDE scanners
* Fixed problem with Canon N1240U
What´s new in version 7.5.12

* Added support for LM983X scanners:
* Canon N650U, D660U, N670U, N1220U, D120U, N1240U
* Epson 1250
* HP 2100C, 2200C
* Umax 3400
* BearPaw 1200, 2400
* Genius (6 different USB models)
* Plustek (8 different USB models)

Tjohoo...!!..Funkar utmärkt.

[ 03 April 2002: Meddelandet ändrat av: Johan Arvidsson ]

  • Medlem
  • International user
  • 2002-04-04 17:39

Nice! tack för tipset!

Här är länken.

//mattan

1
Bevaka tråden