Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Extreme USB-fråga

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-02-23 13:16

Vad händer om man stoppar in en USB -> "Digital out"- sladd från Airport Extreme basstationens USB utgång in i förstärkaren? Kan ljudet gå via denna tro? Vad händer om man stoppar in en USB-hårddisk eller DVD-brännare?

Nån som vet, mkt nyfiken på svar...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: eQ:
Vad händer om man stoppar in en USB -> "Digital out"- sladd från Airport Extreme basstationens USB utgång in i förstärkaren? Kan ljudet gå via denna tro? Vad händer om man stoppar in en USB-hårddisk eller DVD-brännare?

Nån som vet, mkt nyfiken på svar...

Det enda du ska stoppa i den USB-kontakten är skrivare. Det är också det enda som funkar där.

  • Medlem
  • 2003-02-23 16:51
Citat:

citera:Det enda du ska stoppa i den USB-kontakten är skrivare. Det är också det enda som funkar där.

Har du testat?

[ 23. februari 2003, 16:52: Meddelandet ändrat av: eQ ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: eQ:

Citat:

citera:Det enda du ska stoppa i den USB-kontakten är skrivare. Det är också det enda som funkar där.

Har du testat?

Nä, men eftersom Apple själva skriver:

Citat:

citera:USB port for connecting a USB printer

så tror ju inte jag den kan användas till annat. Det är jag 100% säker på.

  • Medlem
  • 2003-02-23 18:39

Du tror att du är 100% säker?
Jag hör gärna resultat från någon som testar detta fysiskt.

[ 23. februari 2003, 18:40: Meddelandet ändrat av: eQ ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: eQ:
Du tror att du är 100% säker?
Jag hör gärna resultat från någon som testar detta fysiskt.

Det kan jag förstå men jag förstår inte varför du tror att Apple inte skulle nämna ett sånt användningsområde eller hur du tror det skulle funka.

Ett tips kan vara att kolla på ett amerikanskt forum eftersom de inte börjar levererats i sverige än.

Nåja, visst har dom börjat leverera Airport Extreme baser i Sverige, jag fick min för ett tag sedan. Jag satt faktiskt och funderade på just detta igår. Känns som jag måste prova, ska sätta i min SD-cruiser enhet och se om den dycker upp. Tror kanske inte att det är så stor chans att den gör det pga att det står klart och tydligt att den är till för skrivare, men visst fan vore det coolt att ha en ´fil server´ som endast är en fristående HD, synd att det inte är FW...

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Fale:
Nåja, visst har dom börjat leverera Airport Extreme baser i Sverige, jag fick min för ett tag sedan. Jag satt faktiskt och funderade på just detta igår. Känns som jag måste prova, ska sätta i min SD-cruiser enhet och se om den dycker upp. Tror kanske inte att det är så stor chans att den gör det pga att det står klart och tydligt att den är till för skrivare, men visst fan vore det coolt att ha en ´fil server´ som endast är en fristående HD, synd att det inte är FW...

Så de har börjat leveras alltså?! Coolt.
Jag ringde Applestore i fredags och de att att det var någon vecka kvar till de skulle börja levereras i sverige.

Iofs, när hade de rätt om leveranstider sist? Jag väntar på min iMac och när jag ringer och frågar får jag olika svar beroende på vem som frågar. Klart irriterande.

  • Medlem
  • 2003-02-23 21:38

Jag fick min från Applestore för ett par veckor sen. Har dock ingen USB-grej att prova med.
Återkom med info Fale!

[ 23. februari 2003, 21:39: Meddelandet ändrat av: eQ ]

Jag hittar inget usb-tillbehör jag kopplar in på min AP-extreme basstation, men å andra sidan är jag lite osäker vart jag eventuellt skulle hitta dom...
Vart letar jag?

För övrigt tycker jag att räckvidden var aningen sämre än jag väntat mig, när jag testade i källaren, typ max 10m under basstationen så var anslutningen väldigt svajig och försvann korta stunder. Det är iof en lägenhet mellan dit ner.
Har vanligt "b"-kort i datorn, men det ska väl inte påverka räckvidden?

  • Medlem
  • 2003-02-24 10:59

Vore ju kul om någon med AP Extreme basstation kunde testa med en Bluetooth-enhet i USB-ingången...

1
Bevaka tråden