Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

1.1.4 ute?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

1.1.4 är ute enligt TUAW.

Japp den är ute. Finns i iTunes.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2008-02-26 19:33

Fick precis frågan av itunes om jag ville uppdatera till den nya mjukvaran 1.1.4.
Så det verkar stämma. Svarade nej och allt fungerar som förut.

Ingen info om innehåll?

Jag har inte lyckats hitta något på apple.com om det.

Edit: "Buggfixar" står det i iTunes.

Det kanske dyker upp något här snart.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61798

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Jag har inte lyckats hitta något på apple.com om det.

tyckte det var väldigt märkligt med. Om det är SDK firmwaren så borde det komma lite info om den tycker man.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 20:02

Ziphone skall tydligen fungera med 1.1.4!

Källa: http://cre.ations.net/blog/post/iphone-firmware-114-out-now-still-jailbreakable
Men Zibri säger "avvakta, jag behöver labba lite mer"
http://www.ziphone.org/2008/02/do-not-upgrade.html

TUAW gaggar om Exchange-stöd. Alltså ActiveSync-stöd, inte bara IMAP som tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 20:11

Hoppas ziphone fungerar med 1.1.4! En polare ska köpa en iphone åt mig i NY den 7-8 mars, tror ni de har den nya FW?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 20:14
Ursprungligen av clubSY:

Hoppas ziphone fungerar med 1.1.4! En polare ska köpa en iphone åt mig i NY den 7-8 mars, tror ni de har den nya FW?

Du kanske skall göra en poll Själv tror jag inte att de får ut 1.1.4 i butikerna så snabbt... Men min gissning är att det säkert kommer en ny Ziphone snart som även klarar av att unlocka 1.1.4.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-26 21:07

Inget exchange stöd. Endast IMAP förbättringar. Verkar inte heller ha nya funktionier kommer endast med nya frameworks. Vi får se. Jag tänker nog avvakta och vänta på nya ziphone. Kommer nog att uppdateras idag eller imorgon för 1.1.4.

//Rob

  • Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-02-26 21:35
Ursprungligen av clubSY:

Hoppas ziphone fungerar med 1.1.4! En polare ska köpa en iphone åt mig i NY den 7-8 mars, tror ni de har den nya FW?

Lite svårt att veta. Med tanke på att vi inte hört om det förrän nu så finns den nog inte i affärerna nu. Men det är fullt möjligt att de hinner tills dess

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-27 08:43
Ursprungligen av MacBro:

Lite svårt att veta. Med tanke på att vi inte hört om det förrän nu så finns den nog inte i affärerna nu. Men det är fullt möjligt att de hinner tills dess

MacBro jag skulle nog räkna att chansen ligger på runt 80% att du får en 1.1.4. I NY är omsätningen av iPhones rätt stor och då är risken större att man får just 1.1.4. Men som det ser ut nu så kommer ziphone att uppdateras att fungera med 1.1.4 inom några dagar. Jailbreak fungerar redan men inte aktiveringen men det brukar inte ta så lång tid att knäcka det.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

MacBro jag skulle nog räkna att chansen ligger på runt 80% att du får en 1.1.4. I NY är omsätningen av iPhones rätt stor och då är risken större att man får just 1.1.4. Men som det ser ut nu så kommer ziphone att uppdateras att fungera med 1.1.4 inom några dagar. Jailbreak fungerar redan men inte aktiveringen men det brukar inte ta så lång tid att knäcka det.

//Rob

Ja, det är rätt mycket fart på 5th Avenue, fyfan

Tror bara detta är en test firmware av apple, när SDK väl kommer lär vi väl se en 1.2.0 som är mycket mera låst.

Ursprungligen av mackeswissman:

Ja, det är rätt mycket fart på 5th Avenue, fyfan

Tror bara detta är en test firmware av apple, när SDK väl kommer lär vi väl se en 1.2.0 som är mycket mera låst.

säkerligen men frågan är hur låst ...

det bästa sättet imo är att innan man släpper sin produkt att själv hacka den, jag undrar om Apple har en avdelning dedicerad till att hacka deras egna produkter för att testa säkerheten.. jag tvivlar på det ... kanske blir R & D kostnaderna för höga men jag har själv lärt mig mycket genom att hacka min egna programvara ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 23:22

Jag (vi) får väl hoppas att Zibri löser 1.1.4 också. Hoppas dock att man får en 1.1.3. Finns det någon som vet hur snabbt det gick ut i affärerna mellan 1.1.2 - 1.1.3?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-02-27 02:15

Aha, det var därför inget funkade när jag kört ZiPhone efter en restore.

Jag kollade inte om FW hade blivit uppdaterad eftersom det funkade så bra i eftermiddags när jag packat upp min färska iPhone. Jag kanske borde vara lite försiktig i framtiden...

Men det är ju tur att det inte var så svårt att gå tillbaka till 1.1.3.

1
Bevaka tråden