Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny MacBook lanserad 2008-02-26

Tråden skapades och har fått 114 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Apple uppdaterade precis MacBook!

Det rör sig om en vanlig Speedbump med toppmodell på 2.4GHz med 2GB RAM och 250GB hårddisk som standard.

Beställ nya Macbook från AppleStore och få snabb leverans. Genom att klicka på våra reklamlänkar ger du ett litet bidrag till 99mac!

Klickback® ger dig 1.5% rabatt på inköpspriserna från AppleStore!
Klicka här och läs mer!

-- Denna nyhet uppdateras just nu! --

För mig som student så är det nog mer förmånligt att använda studeranderabatten. Frågan är hur lång leveranstiden blir. Någon som har en idé? Tvekar på 24 hrs som det står angivet.

Ursprungligen av Tobias Schelin:

För mig som student så är det nog mer förmånligt att använda studeranderabatten. Frågan är hur lång leveranstiden blir. Någon som har en idé? Tvekar på 24 hrs som det står angivet.

Nej då, men det Apple anger är hur lång tid det dröjer innan dom skickar paktet till dig. Det brukar överensstämma rätt bra med deras uppskattning. Sedan att din dator ska åka kors och tvärs i Europa innan det når dig efter ett par veckor, är en helt annat sak.

Ursprungligen av Fredrik Dolk:

Nej då, men det Apple anger är hur lång tid det dröjer innan dom skickar paktet till dig. Det brukar överensstämma rätt bra med deras uppskattning. Sedan att din dator ska åka kors och tvärs i Europa innan det når dig efter ett par veckor, är en helt annat sak.

Har precis beställt mpb 17", fick leveransdag 12-13 mars... Och 3 mars som planerat shipping date.

Yeeeeeees!

Gud vilken god nyhet jag jobbar häcken av mej efter skolan som telefonförsäljare får att ha råd med en macbook, och den fick just 1 GB mer ram, 40 GB mer HDD, 0,2 GHz bättre processor, och blev på det en hel krona billigare, inräknat remoten. Nu gillar jag apple väldigt mycket

Lite OT men visst får man os x på svenska och svensk tangetuppsättning på macbook som standarad om den köps i svenska apple (online) store?

Ursprungligen av |-Simon-|:

Lite OT men visst får man os x på svenska och svensk tangetuppsättning på macbook som standarad om den köps i svenska apple (online) store?

Ja det får du!

Ursprungligen av Mikael E:

Ja det får du!

Tack shit va bra! Nu ska jag ut å ta en bastu!

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-26 15:07
Ursprungligen av Tobias Schelin:

För mig som student så är det nog mer förmånligt att använda studeranderabatten. Frågan är hur lång leveranstiden blir. Någon som har en idé? Tvekar på 24 hrs som det står angivet.

Beställer du en standardmodell utan några modifieringar så tror jag att du får en rätt snabbt.

Är detta vad folk förväntat sig? Jag tror många hoppades på en lite tunnare modell á la MacBook Air

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-26 15:09
Ursprungligen av Björnström:

Är detta vad folk förväntat sig? Jag tror många hoppades på en lite tunnare modell á la MacBook Air

Jag hoppades främst på multitouch i trackpaden, men Apple verkar behandla funktionen som något för prosumers och uppåt, och det kan man ju förstå. Att man nu får mera minne för samma pengar är nog det bästa med denna uppdatering.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-26 22:51
Ursprungligen av Björnström:

Är detta vad folk förväntat sig? Jag tror många hoppades på en lite tunnare modell á la MacBook Air

Men MBA ÄR ju en lite tunnare modell av MacBook.

Jag fattar inte varför de envisas med combodrive på den billigaste macbooken. Det finns inga andra datorer som säljs utan dvd-brännare idag... Obegripligt.

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag fattar inte varför de envisas med combodrive på den billigaste macbooken. Det finns inga andra datorer som säljs utan dvd-brännare idag... Obegripligt.

En Combo-drive är nog dyrare än en SuperDrive nuförtiden gissar jag dessutom

Ursprungligen av Björnström:

En Combo-drive är nog dyrare än en SuperDrive nuförtiden gissar jag dessutom

Det skulle inte förvåna mig...

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-02-26 15:17
Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag fattar inte varför de envisas med combodrive på den billigaste macbooken. Det finns inga andra datorer som säljs utan dvd-brännare idag... Obegripligt.

Man köpte väl in för många combodrives ett par år sedan kanske och nu måste Apple få slut på dom.

Ursprungligen av boris91:

Man köpte väl in för många combodrives ett par år sedan kanske och nu måste Apple få slut på dom.

Eller så är det en superdrive som de spärrat.
Vet inte om det går, men det skulle inte vara första gången de gör nåt sånt…

Ursprungligen av gabriel.fjellander:

Jag fattar inte varför de envisas med combodrive på den billigaste macbooken. Det finns inga andra datorer som säljs utan dvd-brännare idag... Obegripligt.

De köper säkert upp något restlager snorbilligt. Jag kan inte ens hitta CD-brännare på de vanliga webbutikerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-26 15:56

Äntligen fick den svagare dollarn ett litet genomslag...200kr billigare på minsta modellen va? Minns inte vad de andra kostade igår.

Ursprungligen av DaWolf:

Äntligen fick den svagare dollarn ett litet genomslag...200kr billigare på minsta modellen va? Minns inte vad de andra kostade igår.

Har inget alls med dollarn att göra, den är billigare i USA också...

Minne nya macbook ?

Ska köpa en macbook nu i dagarna och sammtidigt köpa till extra minne från någon annan sida där det är billigare. Ska ha två 2 gig men vilka ska man köpa och vad bör dom kosta ?

Hehe, det var som fan. Min Blackbook betalade jag 17k för i november (köpte ram från annan butik och satte i själv, men beställde hårddisken från Apple).
Nu får man förvisso 2gb mindre ram, men däremot lika mycket hårddisk och 0.2ghz snabbare processorkärnor för 3500:- mindre.

Haha, fan. Tur att jag är snuskigt glad för min MacBook ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-02-26 17:17

Kul... Undrade just när uppdateringen skulle komma när jag beställde. Fick hem "mellanmodellen" i torsdags.

Om jag förstår saken rätt så hade jag fått dubbelt så mycket minne, lite snabbare processor och 40 Gb extra hårddisk om jag bara lugnat mig en vecka. Är det allt eller har jag missat nåt?

Ursprungligen av zzz:

Kul... Undrade just när uppdateringen skulle komma när jag beställde. Fick hem "mellanmodellen" i torsdags.

Om jag förstår saken rätt så hade jag fått dubbelt så mycket minne, lite snabbare processor och 40 Gb extra hårddisk om jag bara lugnat mig en vecka. Är det allt eller har jag missat nåt?

Utnyttja ångerrätten.

Ursprungligen av Mikamar:

Utnyttja ångerrätten.

Hur fungerar ångerrätten, köpte min Macbook mellan den 1:a februari, hur mycket jobb är det och hur lång tid blir jag utan dator isf?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-27 09:47
Ursprungligen av Kurrehamrin:

Hur fungerar ångerrätten, köpte min Macbook mellan den 1:a februari, hur mycket jobb är det och hur lång tid blir jag utan dator isf?

Enligt <a href="http://www.konsumentverket.se/Documents/konsu...">distansavtalslagen</a> har du rätt att inom 14 dagar säga upp alla avtal du gör på distans (telefon/internet/telefon etc.). Dock låter ju 1 februari som att fristen har gått ut... Men ring till Apple store och fråga vad de har för möjligheter och policys.

Själv beställde jag en MacBook pro i lördags... Tre dagar senare är grafikminnet dubblad, standarddisken större, processorn snabbare och priset två papp lägre... Som tur var hade jag gjort ändringar, och specialbyggen tar längre tid att få hem än standardmodellen, så apple mailade idag sitt tillkännagivande. Specarna uppdateras och två tusen spänn kommer strax som ett brev på posten. Känns jävligt skönt, hann bli lite ångerfullt svettig igår när jag insåg mitt lilla misstag...

ska till USA i mitten av mars, är det billigare att köpa Mac datorer i Usa?

Ursprungligen av xrayed:

ska till USA i mitten av mars, är det billigare att köpa Mac datorer i Usa?

Betydligt billigare. Så köp där.

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-02-26 18:29

SNABB LEVERANS!

Beställde för tre timmar sedan två stycken MacBook - mellanmodellen standard. (Inom parentes sagt eftersom jag precis insett att min specialbyggda MacBook Air med 1,8 GHz och 80GB HD inte kommer att funka - snyft - för liten hårddisk... Den finns nu till salu på "säljes".)

Nu fick jag precis:

"Din beställning skickades iväg 26.02.2008 och vi räknar med att den ska levereras till din leveransadress senast 29.02.2008."

Det måste vara nytt rekord någonsin från AppleStore!

Synd att inte Minin uppdaterades också, så att den var i klass med förra macbookarna åtminstone. Gud vad jag vill ha en Mini, fast med högre prestanda.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-26 20:33

De har alltså nergraderat L2-cache på sina macbooks, eller har jag förstått fel? Dessutom tagit bort fjärrkontrollen och som kompensation så har de ökat (klockat?) cpu-hastigheten med 5% (billigaste macbooken). Visst de har ökat hddn till 120gb men HDD:n i billigaste macbooken avses ju att bytas ut vilket som

Bevaka tråden