Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dåligt (obefintligt) mac stöd på hockeyligan.se

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hittade ingen lämplig tråd. Men som hockey intresserad och macnerd så blir jag så irriterad... Hockeyligan.se har länge haft PC only stöd och nu slår dom på stora trumman igen för hockeytv på nätet för alla klubbarna. Men va f*n får man för meddelande när man testar tjänsten. Jo bara xp vista etc.. Alla stora tidningar etc har stöd så att det fungerar på mac och pc, etc. Vi lever ju för 17 på tvåtusentalet?
Så då har jag kräkts klart..

Borde namnat tråden bättre sorry

Kan du inte stoppa i nån PC-emulering och köra det via Exploder?

WM-Ware eller Parallells borde ju båda funka bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-26 23:53
Ursprungligen av macmicke:

Hockeyligan.se har länge haft PC only stöd och nu slår dom på stora trumman igen för hockeytv på nätet för alla klubbarna. Men va f*n får man för meddelande när man testar tjänsten. Jo bara xp vista etc..

macmicke,

Vad på Hockeyligan.se får du inte att fungera på Mac?

Fungerar i Firefox under Leopard i alla fall…!!

- Torkel

För det första så kan man självklart argumentera att det finns pc emulering. Men då finns det ju ingen anledning att klaga på handelsbanken för deras dåliga stöd för mac, eller halvkasst stöd för e-legitmation. etc... Jag använder virtuella maskiner till både ubuntu och XP. Men att använda emulering för en streaming tjänst på nätet, känns som att få åka bil på en lastbil för min bil får inte åka på vägen ifråga (försök till jämförelse med dator och bil analogin, känd från tidigare) Emulering är en sista utväg eller ett komplement.
Torkel: Tjänsten som inte fungerar är deras webtv. Svaret du får om du använder mac är:" The requested content is not playable on your OS." eller "Operating system
The requested video is only playable on Windows 2000/XP/Vista". Det spelar ingen roll om jag byter webläsare för detta. Länkar att pröva:
http://www.svenskhockey.tv/
eller
http://clients.playout.se/goservice.aspx?service=/swe/webbrowser/hockeyligan/service_webtv.xml
Denna typ av strömmande video har nu funnits så länge och är så etablerat bland t ex våra dags och kvällstidningar så det borde inte ge något problem.

Ursprungligen av macmicke:

För det första så kan man självklart argumentera att det finns pc emulering. Men då finns det ju ingen anledning att klaga på handelsbanken för deras dåliga stöd för mac, eller halvkasst stöd för e-legitmation. etc... Jag använder virtuella maskiner till både ubuntu och XP. Men att använda emulering för en streaming tjänst på nätet, känns som att få åka bil på en lastbil för min bil får inte åka på vägen ifråga (försök till jämförelse med dator och bil analogin, känd från tidigare) Emulering är en sista utväg eller ett komplement.
Torkel: Tjänsten som inte fungerar är deras webtv. Svaret du får om du använder mac är:" The requested content is not playable on your OS." eller "Operating system
The requested video is only playable on Windows 2000/XP/Vista". Det spelar ingen roll om jag byter webläsare för detta. Länkar att pröva:
http://www.svenskhockey.tv/
eller
http://clients.playout.se/goservice.aspx?service=/swe/webbrowser/hockeyligan/service_webtv.xml
Denna typ av strömmande video har nu funnits så länge och är så etablerat bland t ex våra dags och kvällstidningar så det borde inte ge något problem.

Jag föreslog det kanske lite för hastigt,men oftast är det ju som att snacka med en vägg med de som sköter många siter. Ofta är det redigt insnöat folk i andra änden som bara kan sitt MS-gunk.

Man kan ju tillbringa månader och få högt blodtryck på det hela om man vill.
Jag orkar inte med sånt skit, jag brukar klaga lite lagom.
Ser jag ingen annan lösning får det väl bli emulering tills de vaknar.

Sant... Jag skickade iväg ett mail. Men hade ett behov att gnälla inför andra mac användare.. Tror att om tillräckligt många hör av sig så sker så småningom en förändring.
Nu får vi se vad som sker till nästa säsong. Slutspelet får bli via emulering

Glömde. Jag kör Leopard och jag har testat tjänsterna med olika webläasre..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-02-28 13:43
Ursprungligen av macmicke:

Glömde. Jag kör Leopard och jag har testat tjänsterna med olika webläasre..

mackmicke,

Det konstiga var att, innan jag skrev mitt förra inlägg, provade jag just att titta på just dess web-tv… Detta utan problem.

Dock kan jag inte få det att fungera igen…

- Bör ha varit i Firefox…
- Kan ha varit i Firefox i Rosetta-läge…

- Torkel

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-02-28 13:04

Jag mailade dem och frågade och fick svaret:

>Hej!
>
>
>Vi hoppas kunna implementera stöd för Mac någon gång i Mars månad.
>
>Med vänlig hälsning,
>
>Markus
>
>MPS Broadband AB
>
>www.svenskhockey.tv

För nåt år sedan så kunde man "lura" hockeyligan.se så att man kunde ta del av det strömmande materialet. Kanske finns det nåt sätt även nu som du snubblade på Torkel
Om du kommer underfund med hur du lyckades så posta dina resultat...

Micke

PS: Jag mailade också, men kanske inte va så vänlig i tonen (har ju klagat förut utan resultat) så jag fick aldrig nåt svar...

1
Bevaka tråden