Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera VMware till Boot Camp?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-22 17:13

Tjoflöjt,

någon som har ett snabbt och bra svar på hur man kan konvertera en virtuell maskin i VMware Fusion till en fysisk disk/partition på datorn, så att man kan köra den i Boot Camp?

Trevlig helg,

Johan

Med de verktyg som finns för vmware på windows tror jag att du kan göra det.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-22 18:06

Då får man göra ytterligare en installation, kopiera in maskinen där och konvertera?
Sehr smidish...

Jag ska kolla upp det, alltid något - tack!

Möjligt att det går, men det krävs nog en del omvägar. Finns vad jag vet inte något verktyg som gör det med ett knapptryck i ett steg, som det finns för tex konvertering till/från VMware/Parallels.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-22 22:56

Skapa BootCamp partitionen, sen använder du Winclone för att kopiera från din VMware-image till den nya partitionen.

http://www.twocanoes.com/winclone/

Ursprungligen av Creops:

Skapa BootCamp partitionen, sen använder du Winclone för att kopiera från din VMware-image till den nya partitionen.

http://www.twocanoes.com/winclone/

Hur menar du då? För att Winclone ska kunna göra en Winclone-image av VMware-imagen så måste man ju då på något sätt montera VMware-imagen så att den syns som en enhet i Finder.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-25 10:43
Ursprungligen av psychozz:

Hur menar du då? För att Winclone ska kunna göra en Winclone-image av VMware-imagen så måste man ju då på något sätt montera VMware-imagen så att den syns som en enhet i Finder.

Det kan du nog ha rätt i.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-23 09:19

Lite synd att det inte går att installera operativet direkt på en partition genom VMware Fusion. Jag har för mig att Parallels har den funktionen.

Ursprungligen av mbp:

Lite synd att det inte går att installera operativet direkt på en partition genom VMware Fusion. Jag har för mig att Parallels har den funktionen.

Isåfall borde det väl gå att installera trial av Parallels, konvertera vmware till parallels och därvia installera direkt till en partition.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2008-02-26 00:31

Har iofs en licens av Parallels också. Har lagt allt på is tillsvidare.

1
Bevaka tråden